Daca esti proprietar atunci esti cel mai bun agent imobiliar !

BUCURESTI - 24 septembrie 2012

Comunicat tip Produse / Servicii in Administratie Publica, Afaceri, Banci / Asigurari, Internet, Imobiliare

Nimeni nu cunoaste si nu poate promova mai bine o proprietate decat chiar proprietarul acesteia.

Daca esti proprietar atunci esti cel mai bun agent imobiliar !

OferteProprietari.Ro este primul portal care pune la dispozitia pietei imobiliare servicii la standarde web2.0:

- O platforma online prin care cererea și oferta se intalnesc în timp real;

- Un mediu de comunicare prin care toti utilizatorii pot negocia direct;

- O solutie completa pentru promovarea ofertei dumneavoastra;

Cu ajutorul nostru puteti promova ieftin și eficient orice oferta imobiliara: apartamente, case, terenuri, spatii comerciale sau de birouri, ferme sau hale industriale, practic orice!

Oferim un sistem complet prin care va puteti promova singur oferta ca un adevarat profesionist.

Aveti in orice moment controlul asupra informatiilor pe care le publicati pe site: toti abonatii inregistrati beneficiaza de un cont personal care ofera numeroase facilitati !

Adaugarea și individualizarea ofertelor, promovarea în topul rezultatelor sau în categoria ofertelor recomandate, campaniile de publicitate prin bannere,  toate pot fi gestionate direct de catre dumneavoastra cu un singur click. 

Garantam protectia datelor dumneavoastra personale pentru ca numai dumneavoastră decideti dacă doriti să faceți publice coordonatele dumneavoastră de contact  si puteți alege sa fiti contactati exclusiv prin sistemul de mesaje disponibil pe site ! Datele  dumneavoastra nu vor fi niciodata vandute sau inchiriate către terti.

Toti abonatii au posibilitatea de a interactiona cu ceilalți utilizatori prin trimiterea de mesaje directe, exprimarea interesului sau adaugarea pe o lista neagra.

Campaniile noastre de promovare pe internet și social media, alertele prin e-mail și RSS aduc oferta dumneavoastra în atentia celor interesati în timp real.

Pana la sfarsitul lunii oricine poate deschide un cont si publica GRATUIT o oferta pentru 30 de zile !

Dacă doriti sa cumparati sau sa inchiriati o proprietate va invitam să publicati GRATUIT oferta dumneavoastra de pret !

Platforma noastră identifica automat ofertele de vanzare și (cererile de) cumpărare cu preturi si caracteristici compatibile si le notifica celor interesati în timp real  !  

Profitati acum de sistemul nostru interactiv care permite comunicarea directa intre vanzatori si cumparatori, fara intermediari !

De ce trebuie sa-mi promovez oferta ?

Sperantele nu tin loc de strategie !

Ati luat decizia de a vinde sau inchiria o proprietate pentru ca urmariti anumite planuri sau obiective personale: poate doriti sa cumparati o alta proprietate, aveti cheltuieli urgente, probleme de sanatate sau o oportunitate extraordinara de investitii.

Atingerea obiectivelor dumneavoastra depinde de gasirea echilibrului dintre doua variabile care tind sa fie direct proportionale: pretul obtinut si timpul necesar pentru gasirea unui cumparator.

Nu trebuie sa uitati ca acest echilibru poate fi atins la un nivel satisfacator  numai atunci cand oferta dumneavoastra este cunoscuta de cat mai multi potentiali cumparatori.

In caz contrar singura solutie pentru a vinde va fi scaderea pretului pana la nivelul la care realizarea obiectivelor dumneavoastra este compromisa.

Prin urmare scopul dumneavoastra este sa gasiti acel cumparator pentru care nu este important atat pretul cat anumite caracteristici unice care individualizeaza orice proprietate: locatia, utilitatea, calitatea etc.

Acest cumparator exista ! Asigurati-va ca el va putea gasi oferta dumneavoastra cat mai usor si investiti in promovarea acesteia !

Piata imobiliara a devenit ... o loterie ! 

Nu este un secret ca lichiditatea a "secat" pe piata imobiliara si fiecare oferta este in competitie cu alte mii de oferte. 

Cumparatorii motivati si solvabili sunt putini iar o oferta care nu este promovata va ramane pur si simplu neobservata printre milioanele de anunturi publicate in ziare si pe internet. 

Conform unor site-uri de specialitate in fiecare luna sunt publicate peste 40 de mii de oferte imobiliare noi iar numarul de oferte active aflate pe piata depaseste 110 mii.

Sansele teoretice ca  o oferta sa gaseasca cererea sunt prin urmare de aproximativ 36 % dar aceasta este doar o medie. 

Sansa reala poate fi mai mare sau mai mica iar diferenta o poate face doar promovarea ofertei.

 Pentru ca in lipsa promovarii sansele ca o oferta sa-si gasesa cererea sunt  la fel de mici ca sansele de castiga la loterie ...fara sa cumparati bilet.

Care este strategia dumneavoastra ? 

Atat promovarea cat si lipsa de promovare au un pret.

Sa vedem care sunt optiunile (nu prea multe) pe care le aveti:

 1. Va limitati la publicare ofertei la cateva anunturi in ziare si portaluri de anunturi gratuite. 

Este putin probabil sa obtineti in acest fel vizibilitatea de care aveti nevoie pentru oferta dumneavoastra.Internetul si presa scrisa sunt "infestate" cu milioanele de anunturi postate de agentiile imobiliare iar nici un cumparator nu va avea timp sa dea o mie de telefoane pentru a gasi oferta potrivita.

Rezultatul?

In lipsa de cumparatori va trebui sa reduceti pretul pana cand oferta dumneavoastra devine un "chilipir"  sau sunteti obligat sa....

  2. Apelati la o agentie imobiliara pentru a se ocupa de promovarea ofertei.  Aceasta poate fi  o optiune corecta insa trebuie sa stiti cateva lucruri:

Cei mai multi agenti sau brokeri imobiliari activi in piata locala pretind ca reprezinta atat vanzatorul cat si cumparatorul in aceeasi tranzactie. Astfel de agenti nu sunt decat niste intermediari care, desi incaseaza un comision de la ambele parti, nu urmaresc decat propriul interes. Prioritatea zero pentru orice intermediar este incheierea cat mai rapida a tranzactiei si incasarea unui comision de care ajunge la 4-6 % din pret.

Sub presiunea timpului  intermediarul va prefera intodeauna "rulajul"  adica un volum de comisioane mai mici incasate rapid in locul unor comisioane  mai mari "la sfantul asteapta".Din acest motiv o oferta nu va fi prezentata clientilor potentiali decat atunci cand intermediarul este sigur ca proprietarul este "copt", cum se spune in jargonul meseriei, iar incheierea tranzactiei este sigura.Asta inseamna un proprietar care se grabeste sau si-a pierdut rabdarea fiind pregatit sa accepte scaderea consistenta a pretului. Mai mult, intermediarul pe care-l platiti din banii dumneavoastra se va stradui sa va convinga sa reduceti pretul cerut pentru a incheia tranzactia.

Iata de ce increderea neconditionata acordata unui intermediar are un pret iar comisionul platit este numai o parte a acestuia.Din pacate in acest fel  realizarea obiectivelor pe care vi le-ati propus prin vanzarea sau inchirierea unei proprietati poate fi amanata pentru un  termen nedefinit !

Daca alegeti sa colaborati cu un agent/broker imobiliar fiti sigur ca:

- Aveti de unde alege ! Promovati oferta astfel incat sa fie cat mai cunoscuta in piata si lasati brokerii sa concureze pentru comisionul dumneavoastra. Solicitati insistent o reducere sau oferiti comisionul integral numai daca  este atins pretul urmarit de dumneavoastra.

- Brokerul ales va reprezinta exclusiv si este platit numai de dumneavoastra pentru a va apara interesele ! Asigurati-va ca aceste obligatii sunt trecute negru pe alb intr-un contract scris. Nu uitati ca un broker platit de ambele parti nu este decat un intermediar aflat de la bun inceput intr-un evident conflict de interese.

- Brokerul are o strategie de marketing si se angajeaza sa aloce un buget de promovare pentru promovarea ofertei dumneavoastra. Acesta este o practica uzuala si chiar o obligatie legala a brokerului in pietele imobiliare mature.

- Nu semnati un contract de "exclusivitate"  prin care va puteti pierde dreptul de a gasi un client singur sau printr-un alt broker. Cunoastem un caz real in care, pe baza unui astfel de contract, proprietarul unui teren deosebit de valoros a fost obligat sa plateasca un comision de 1 milion de EURO desi brokerul nu a avut nici o contributie la gasirea cumparatorului.

- Nu comunicati brokerului informatii care va pot slabi pozitia in negociere; de exemplu  circumstante personale din care poate rezulta ca sunteti presat sa vindeti urgent, indiferent de pret (credite, probleme medicale etc)

   3. Ati auzit de  FSBO ? Sistemul numit FSBO (For Sale By Owner) nu inseamna altceva decat  promovarea spre vanzare (sau inchiriere)  a unei proprietati direct de catre proprietarul sau, fara contributia unui intermediar.

Acest sistem a apărut în Statele Unite ca reacție la dominația MLS (MultiListingSystem), sistem care oferea agenților imobiliari un semi-monopol asupra tranzacțiilor imobiliare.

Dezvoltarea internetului a determinat evolutia sistemului iar astazi se estimează ca FSBO acopera peste 30 % din volumul tranzactiilor din SUA, fiind din ce in ce mai popular si in alte piete.

Desi se numeste "By Owner" nu inseamna ca trebuie sa faceti totul singur.Puteti pastra controlul procesului de negociere cu potentialii cumparatori platind doar pentru promovarea ofertei dumneavoastra printr-o agentie de promovare cum este OferteProprietari.Ro.

Aceasta optiune are desigur pretul sau dar nu trebuie sa coste o avere. Un buget de promovare rezonabil nu trebuie sa depaseasca 0.5% din valoarea proprietatii decat in cazuri exceptionale iar uneori o investitie de numai  50-100 de EURO poate fi suficienta. 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/miro-consultant/daca-esti-proprietar-atunci-esti-cel-mai-bun-agent-imobiliar