Multe întrebări, prea puţin răspunsuri, una dintre puţinele soluţii - Sea&Fun, eventul turismului de croazieră

BUCURESTI - 12 martie 2009

Comunicat tip General in Turism

Dacă ai încerca să afli care sunt sectoarele de activitate care în anii de criză au o evoluţie constantă sau, de ce nu, o creştere, Turismul îţi atrage primul atenţia. NU vorbim despre o viziune globală (deşi în condiţiile actuale aşa ar fi cel mai indicat) ci despre una locală – românească (mereu românii au avut o viziune proprie asupra lucrurilor). Turismul, dar în special resursele turistice, sunt insuficient cunoscute şi „exploatate”. Unii ar spune că este un lucru bun (şi nu sunt tocmai de contrazis dacă vorbim despre resurse naturale, de sălbăticie), iar alţii, evident, contrariul. Sunt staţiuni, zone întregi amenajate lăsate în paragină... În turism se investeşte puţin, imaginea contează prea puţin, profitul este singurul lucru important.

Vă lansăm o întrebare provocatoare: în ce constă oferta unei agenţii de turism? Răspunsul este foarte simplu – turism internaţional şi foarte puţin turism intern (Poiana Braşov, Valea Prahovei, Litoral ...). Dacă „vindem” produse şi servicii străine, nu ar fi bine să o facem la cel mai înalt standard?
Ajungem, în sfârşit, şi la situaţia în care deşi agenţiile oferă anumite tipuri de servicii, turistul preferă să le achiziţioneze din străinătate. După cum vedeţi foarte multe întrebări, prea puţine răspunsuri şi chiar mai puţine soluţii. Este vorba despre o lipsă de „profesionalism”, o lipsă de instruire a personalului „vânzător”, de o „superioritate” a agenţiei faţă de client (evident sunt şi Excepţii, cu literă mare).
Toate aceste probleme trebuie să fie adresate şi înţelese, atât de cei care conduc, cât şi de cei care vând, iar serviciul adesea pus într-un plan inferior de promovare, deşi cu un potenţial IMENS, sunt croazierele: turismul de croaziere.
Problemele sunt atât de multe încât ne-ar trebui prea mult timp şi hârtie pentru a le expune pe toate. Totuşi vom puncta o serie de aspecte negative:
-lipsa unei imagini sau o imagine eronată asupra serviciului (exemplu: prea scump)
-folosirea defectuoasă a canalelor de comunicare (Internet, media, print, personalul vânzător, etc.)
-insuficienţa informaţiilor (a unui feed-back), a materialelor, a explicaţiilor, a avantajelor, a ... sunt doar câteva dintre ele.

Rândurile precedente au evocat o serie de neconcordanţe din cadrul agenţiei, care - la rândul lor - sunt precedate de obstacole care depind direct de viziunea conducerii, de modul de abordare, de înţelegerea situaţiei (avantaje, mod de abordare) generale (de ce sunt relativ puţini tur-operatori pentru croaziere comparativ cu numărul total de agenţii?
De ce evita un training? Ce lipseşte?).
Soluţiile le-am strecurat printre multele semnale de alarmă. Cea mai la îndemână este o „întâlnire” a tuturor celor ce au în protofoliu astfel de servicii, dar şi o „prezenţă” a celor care încă mai cochetează sau nu cunosc acest set de servicii. Poate un forum ar fi cel mai indicat mod de a acţiona, dar principalul dezavantaj este acela că vorbim despre o nişă.
Printre multele probleme ridicate de specificitatea domeniului este aceea de a fi insuficient cunoscut potenţialul, motiv pentru care o manifestare de proporţii nu este recomandată la momentul actual. DAR un event sub forma unui târg expoziţional (care include un seminar, networking, o şampanie şi un pişcot) are caracteristicile necesare pentru a prezenta (serviciile), a expune (problemele), a soluţiona (problemele), a aduce plus valoare, a crea (corecta) un curent profitabil chiar şi în perioadă de tensiuni financiare globale.

Premisele de la care pornim sunt foarte simple:
•Este o piaţă cu o valoare comercială de peste 3 milioane de Euro şi peste 4.000 de clienţi (si asta doar anul trecut)
•A inregistrat o creştere de aproximativ 100% faţă de 2007.

La acestea se adaugă explicaţiile legate de tulburările economice ciclice cu care ne confruntăm:
•Este vorba despre o nişă cu un puternic trend ascendent (creştere de 40-50% prevăzută pentru 2009)
•O mai bună mediatizare a acestui tip de turism în rândul populaţiei prin promovarea Evenimentului în toate formele de Media (se poate observa şi deduce de aici interesul generat de acest tip de turism în rândul industriei specifice şi a clienţilor, etc.)
•O centralizare a ofertelor de turism maritim într-un portal dedicat (un suport indicat de folosit de către clienţi, în lipsa timpului şi pentru a compara în cunoştinţă de cauză TOATE ofertele).

Dacă ar fi să concluzionăm – criza ne îndeamnă să fim cumpătaţi, sa investim in viitorul nostru, nu să tragem obloanele şi să asteptăm trecerea furtunii doar pentru a ne trezi scoşi de pe piaţa de jucătorii vizionari. În perioadă de criză este nevoie de o expunere cât mai puternică şi variată a ofertei, a imaginii, a brandului (este bine de ştiut că numai cei puternici şi inteligenţi supravieţuiesc şi câştigă), iar un târg expoziţional este mai mult decât indicat. Este cost effective (dacă faci un calcul cu banii investiţi în comparaţie cu imaginea câştigată faţă de competiţie în mod direct, cu expunerea de dinaintea, din timpul şi după event în Media) deşi poate la prima vedere nu este evident şi, de ce nu, este un moment oportun să epatezi (vorbim aici despre puterea agenţiei, despre atuuri). Dacă aţi citit doar concluziile este vorba despre locul unde trebuie să fiţi prezent: Sea & Fun, aprilie 24 - 26, 2009, Bucureşti.

Despre Net Worth Advisory

Organizator: Net Worth Advisory
Parteneri:
Patronatul Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT),
Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB)

management@networthadvisory.eu
luciana.petrescu@rdsmail.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/net-worth-advisory/multe-intrebari-prea-putin-raspunsuri-una-dintre-putinele-solutii-seafun-eventul-turismului-de-croaziera