STUDII RECENTE DEZVĂLUIE FAPTUL CĂ DEPARTAMENTELE DE IT NU SUNT PREGĂTITE SĂ REACŢIONEZE ÎN EVENTUALITATEA UNOR CALAMITĂŢI. 92 de procente din companiile din întreaga lume ar avea de suferit consecinţe grave

BUCURESTI - 20 septembrie 2004

Comunicat tip General in IT&C

VERITAS Software (Nasdaq: VRTS) a dat publicităţii rezultatele unor studii recente, potrivit cărora 43% din organizaţiile din întreaga lume sunt nepregătite pe scară largă pentru a răspunde unor calamităţi majore. Cel de-al treilea studiu anual făcut de compania britanică Dynamic Markets Ltd., ce a intervievat 1259 de profesionişti din domeniul IT din întreaga lume, a relevat faptul că doar 38% dintre respondenţi au pretins că au instalate planuri comprehensive şi integrate pentru disaster recovery şi continuitatea afacerii, în ciuda faptului că 92% dintre ei sunt conştienţi de consecinţele severe ce ar putea rezulta în cazul unui accident grav al propriei infrastructuri IT.

STUDII RECENTE DEZVĂLUIE FAPTUL CĂ DEPARTAMENTELE DE IT NU SUNT PREGĂTITE SĂ REACŢIONEZE ÎN EVENTUALITATEA UNOR CALAMITĂŢI. 92 de procente din companiile din întreaga lume ar avea de suferit consecinţe grave

Un scurt rezumat al rezultatelor cercetării pot fi găsite la adresa:

http://eval.veritas.com/mktginfo/products/White_Papers/High_Availability/dynamic_markets_executive_summary.pdf

Comparativ cu rezultatele sondajului din 2003, frecvenţa lansării în execuţie a planurilor de disaster recovery a crescut semnificativ, 51 de procente din cei intervievaţi indicând faptul că au fost nevoiţi să folosească planurile de disaster recovery, comparativ cu 33 de procente cu un an înainte. Aceasta implică faptul că 18%, aproape 1 din 5 companii, au implementat propriul plan de disaster recovery pentru prima oară în ultimele 12 luni. Cele mai frecvente cauze amintite sunt căderi ale sistemelor de calcul asociate cu hardware-ul sau software-ul (37%), însă pe lângă acestea, mai întâlnim:

- Ameninţări externe la adresa computerelor provenind de la viruşi sau hackeri (26%)
- calamităţi naturale ca incendii sau inundaţii (14%)
- Ameninţări interne, ce includ comportament ostil sau accidental al angajaţilor (13%)
- Distrugeri provocate de oameni, de exemplu războiul împotriva terorismului (10%)

În cazul în care au fost puşi în faţa unui scenariu în care o calamitate naturală (ex. incendiu sau uragan) distruge complet data center-ul principal al companiei, peste 40 de procente din cei intervievaţi nu au avut habar cât de mult va dura reluarea operaţiunilor normale sau măcar a celor de bază. Doar 3% au declarat că pot continua activităţile desfăşurate imediat după producerea incidentelor şi numai 28% cred că pot relua activităţile de bază în mai puţin de 12 ore. Potrivit rezultatelor cercetării, timpul mediu necesar companiilor pentru restabilirea activităţilor de bază după producerea unui incendiu major este peste 72 de ore. Impactul potenţial asupra unei afaceri în urma unei calamităţi a inclus şi reducerea productivităţii angajaţilor (62%), reducerea profiturilor (40%) şi deteriorarea relaţiei cu clienţii (38%).

Cercetarea a scos la iveală de asemenea că numai 44% dintre companiile intervievate folosesc software pentru restaurarea datelor sau backup, special pentru disaster recovery. „Având în vedere că backup-ul este cea mai importantă componentă a planului de disaster recovery, această statistică este alarmantă”, a declarat Mark Bregman, executive vice president, Product Operations, VERITAS Software. Cercetarea a arătat de asemenea faptul că doar 9 procente din organizaţii folosesc software de replicare a datelor şi chiar şi mai puţin respondenţi, doar 5 procente, folosesc software de clustering de înaltă disponibilitate. „Software-ul de replicare, ca de exemplu VERITAS Volume Replicator™ ar trebui utilizat pentru a atinge niveluri înalte pentru disponibilitatea informaţiei, în timp ce software-urile de clustering, similare cu VERITAS Cluster Server™ trebuie folosite pentru a asigura disponibilitatea aplicaţiilor. Ambele tehcnologii sunt vitale pentru recuperarea aplicaţiilor critice ale unei afaceri în desfăşurare, în cazul unui dezastru.”

Pentru informaţii suplimentare despre software-ul VERITAS pentru disaster recovery, puteţi vizita: www.veritas.com/Products/www?c=category&refId=149

Despre new media Agency

DESPRE VERITAS SOFTWARE

VERITAS Software, una dintre cele mai mari 10 companii de software din lume, este unul din liderii în furnizarea de software utilitar şi servicii. Resursele IT sunt aliniate la nevoile afacerilor, iar aplicaţiile din domeniul business oferă performanţă şi disponibilitate optime, pe baza unei infrastructuri comune de calcul, minimalizând costurile pentru echipamente şi forţă de muncă. Produsele şi serviciile VERITAS pentru protecţia datelor, stocare şi server management, managementul performanţelor aplicaţiilor şi disponibilităţii sunt folosite de 99 % dintre companiile aflate în Fortune 500.

DESPRE ROMSYM DATA

Romsym Data este distribuitor autorizat al produselor Veritas în România. De asemenea, prin intermediul centrului specializat ITtraining, Romsym Data oferă consultanţă şi training în domeniul Disaster Recovery.

Romsym Data este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii IT din România, oferind tehnologie de ultimă oră, produsă de lideri mondiali în: - soluţii de securitate (Symantec, Arkeia, GFI, Patron Global, Veritas), - managementul reţelelor (Alt-N Technologies, Vector, Tobit Software, Blue Coat) - DTP şi web design (Adobe, Macromedia, Xara, Strata) - managementul afacerilor (Business Objects, SPSS, Palisade, SumTotal, CorVu, i2) - softuri utilitare (ACD Systems, Realnetworks, WinZip, Install Shield Software, Realnetworks, Roxio, Total Commander) – dezvoltare şi soft ştiinţific (MathSoft, MathWorks, YesSoftware, Micro Focus) - sisteme open source (Red Hat şi soluţii de la LxPN).

De asemenea, prin divizia sa Romsym Consulting, Romsym Data oferă consultanţă şi training în domeniul IT prin intermediul celui mai modern centru de profil din România - centrul ITtraining, predate de specialişti cu înaltă calificare, certificaţi internaţional.

Dintre clienţii Romsym Data menţionăm Alcatel, Automobile Dacia, Banc Post, Banca Românească, BCR Leasing, BRD, BAT, Electrica, Europharm, Excelent, Flanco, Interbrew, Ministerul Justiţiei, McDonald’s, Orange, Miro Bank, RATB, Raiffeisen Bank, Shell, Sindan, Ursus, SNCFR, Volksbank, Timken.
Pentru mai multe informaţii:
Alin Zainescu
new media Agency

Tel./Fax: 021 211 31 26
alin.zainescu@newmedia.com.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/new-media-agency/studii-recente-dezvaluie-faptul-ca-departamentele-de-it-nu-sunt-pregatite-sa-reactioneze-in-eventualitatea-unor-calamitati-92-de-procente-din-companiile-din-intreaga-lume-ar-avea-de-suferit-consecinte-grave1