Omni-Chanel adus la simplitate

BUCURESTI - 16 ianuarie 2017

Comunicat tip General in IT&C, Stiinta / Cercetare, Tehnologie

Proiectul european AtTRACT „Soluție inteligentă pentru profilarea clienților”/„An immersive Approach To RetAil CusTomership” propune o soluție aplicabilă canalelor de vânzare de tip Retail (în magazinul fizic, în mediu online, chiar și pe mobil), care adresează cele patru mari cerințe ale cumpărătorului/clientului: “Know me, show me you know me, enable me and value me”.

Omni-Chanel adus la simplitate

Tip de proiect: European/Internațional prin intermediul Programului/Framework Eureka Eurostars

Parteneri proiect:

Partener 1 = ANOVA IT Consulting din Spania;

Partener 2 = PRAGSIS din Spania;

Partener 3 = Vaibmu din Finlanda;

Partener 4 = Alambique din Spania;

Partener 5 = OSF Global Services SRL. 

Durată proiect: 30 luni, până în 30 Aprilie 2018

Buget proiect: 1,218,999 Euro

Alocaţia partenerilor români este asigurată ca finanţare prin Programul 3 “Cooperare europeană și internațională”, Sub-programul 3.5. “Alte iniţiative şi programe europene şi internaţionale” din cadrul PNCDI III - Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020.

Proiectul AtTRACT-An immersive Approach To Retail CusTomership, se dorește a fi o soluție de tipul software-as-a-service (SaaS) care targetează un mod și o experiență de cumpărare unificată, dar în același timp și personalizată pentru clienții de pe toată gama de canale retail (online sau magazine). AtTRACT va permite retailerilor să-și crească procentele ARPU printr-o mai bună rată de conversie, folosind un produs inteligent de profilare a clienților. Acest lucru va putea fi obținut numai prin integrarea tuturor canalelor de date despre client folosind tehnologii web, mobile și tehnologii bazate pe studiu social, unificate și exploatate într-un mod foarte convenabil prin noile tehnici inovative bazate pe tehnologia Big Data cu ajutorul utilitarelor Hadoop și SPARK.

 

52% din consumatorii zilnici sunt înclinați mai degrabă să își aducă la bun sfârșit cumpărăturile într-un magazin în care ofertele sunt personalizate pe nevoile fiecăruia, experiența de cumpărare, fie ea online, în magazine fizice sau pe dispozitive mobile, fiind și ea personalizată. Rata curentă de creștere a vânzărilor online va reduce piața magazinelor tradiționale (vânzările online în acest moment reprezintă 5% din retail-ul domestic). Retailerii mici și mijlocii sunt expuși acestei pante de declin - ceea ce face din AtTRACT o soluție ce se pliază foarte bine pe nevoile și strategiile necesare pentru retailerii mici și mijlocii ce activează pe piața de vânzări.

- în acest moment, pieței de marketing îi lipsește o soluție SaaS care să conecteze cât mai concis și mai util magazinele fizice și experiența cumpărăturilor online într-un mod simplu și eficient, care să vizeze totodată o creștere ARPU și să aibă ca target procentajul central al majorității zonei de retail din Europa: retailerii mici și mijlocii;

- conform studiilor celor de la Walker Sands, consumatorii doresc o unificare a experiențelor din online cu cele din magazinele fizice și unele aspecte chiar rezonează cu dorința de experiențe personalizate în ambele medii de cumpărare;

- consumatorii cumpără prin intermediul unui întreg arsenal de dispozitive simultan:

a.  64% folosesc dispozitive mobile pentru a face căutări pentru produsele dorite din magazine fizice. Este critic pentru retailer să pună la dispoziție aceste experiențe unitare;

b.  52% din consumatori sunt atrași și tind să își facă cumpărăturile la magazine care au dezvoltat diverse aplicații pentru a evidenția obiectele căutării/cumpărării;

c.  55% din consumatori sunt de acord că își doresc recomandări și oferte special croite pe nevoile lor.  

 

Tehnologiile existente în acest moment pe piață, care sunt necesare pentru a îmbunătăți gradul de satisfacere a clienților și a programului de loialitate pentru a spori rezultatele afacerilor, nu sunt croite și pentru această zonă a retailerilor mici și mijlocii, chiar dacă ei reprezintă procentajul central la nivel european. Modul de abordare propus de AtTRACT pune la dispoziție în final chiar aceste lucruri, permițând acestor retaileri îmbunătățirea proceselor de marketing, optimizarea mesajelor transmise, performanță sporită, eliminarea separației între magazine fizice și online. 

 

Mulțumită modului inovativ prin care se combină structura informațională a magazinelor, urmele comportamentului lăsate de clienți în magazine, datele segmentate și targetate pe crearea unui profil bogat al clienților, în mediul online etc, într-un mod unic, duc la crearea un serviciu ușor de instalat ce conferă posibilitatea de conectare directă cu clienții într-un mod util și totodată în timp real.

 

Caracterul inovator la produsului AtTRACT este definit de următoarele avantaje competitive:

- croit special pentru retailerii mici și mijlocii fără costuri ridicate;

- integrarea canalelor, care în acest moment sunt separate și fără legătură, într-un mod centralizat și capabil de a utiliza datele într-un scop comercial;

- pune la dispoziție măsurători utile pentru a înțelege comportamentul online și în magazine a clienților;

- permite un mod de marketing personalizat, reducând spam-ul de mesaje ineficiente;

- permite creșterea conversiei;

- nu pune în pericol și nu stagnează businessul pe durata implementării.

 

Despre OSF Global Services

Încă din 2003 OSF susține creșterea industriei de retail prin soluții performante de ecommerce și CRM, atât in sectorul B2B cât și în cel B2C. Serviciile inovatoare și specializarea în livrarea de soluții înalt calitative, au făcut ca OSF Commerce, brand-ul OSF Global, să fie desemnat câștigătorul premiului ”Salesforce 2016 – Partner Innovation Award in Retail”

Despre Programul/Framework Eureka Eurostars

Eurostars suportă și vizieaza proiecte inovative internaționale conduse de IMM-uri care actionează/activează în zona de cercetare și dezvoltare. Eurostars este un program comun între inițiativa EUREKA și Comisia Europeană, cofinanțat din bugetele naționale ale celor 36 de State Participante la Eurostars și Țări Partenere, respectiv cofinanțat de către Uniunea Europeană prin intermediul programului Horizon 2020.
Pentru perioada 2014-2020, programul are un buget total din finanțare publică în valoare de 1.14 miliarde de Euro.

Mai multe informații despre Programul/Framework Eureka Eurostars puteți obține vizitând https://www.eurostars-eureka.eu/about-eurostars și https://www.linkedin.com/company/eureka-secretariat?trk=biz-companies-cym

Mai multe informații despre finanțarea asigurată României, ca membră participantă la inițiativa EUREKA puteți obține vizitând https://www.eurostars-eureka.eu/countries/romania si http://uefiscdi.gov.ro/

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/osf-global-services/omni-chanel-adus-la-simplitate