Pozitia C.P.R. fata de sistemul românesc de taxe şi impozite

BUCURESTI - 10 ianuarie 2013

Comunicat tip General in Administratie Publica, Afaceri, Politic

Proiecţia bugetară a oricărei entităţi economice se face la sfârşitul anului fiscal pentru anul fiscal următor, fiind dimensionate obligaţiile de plată raportat la termene şi identificate sursele din care urmează a se efectua plăţile. Fără o planificare cât mai exactă intervine aleatoriul cu consecinţa directă a imposibilităţii plăţilor în cantitatea datorată şi în termen legal.

Pozitia C.P.R. fata de sistemul românesc de taxe şi impozite
 Considerăm că înainte de a majora taxele locale ar trebui să se analizeze cheltuielile enorme şi puţin justificate a diverselor servicii contractate de Autorităţile Locale. 

-

În discuţiile şi consultările avute cu membrii Confederaţiei Patronatul Român (C.P.R.) privitoare la strategiile şi liniile de urmat în anul fiscal 2013 s-a desprins cu precădere concluzia că sistemul românesc de taxe şi impozite are caracter împovărător şi estegreoi din punct de vedere al multitudinii tipurilor de taxe şi impozite.

Raportat la această concluzie apreciem că îngrijorarea membrilor C.P.R. este îndreptăţită.

Considerăm că înainte de a majora taxele locale ar trebui să se analizeze cheltuielile enorme şi puţin justificate a diverselor servicii contractate de Autorităţile Locale.

Mai mult, constatăm pe de o parte modificări de acte normative în preziua aplicării acestora (modificarea datei de plată a obligaţiilor bugetare de la 25 decembrie 2012 la 21 decembrie 2012) precum şi, mai nou, emiterea de acte normative în interiorul anului fiscal 2013, dar cu aplicare de la 01.01.2013.

Incoerenţa decizională a generat discuţii şi îngrijorări în rândul contribuabililor, de data aceasta privitoare la cuantumul taxelor şi impozitelor locale.

Reamintim că, proiecţia bugetară a oricărei entităţi economice se face  la sfârşitul anului fiscal pentru anul fiscal următor, fiind dimensionate obligaţiile de plată raportat la termene şi identificate sursele din care urmează a se efectua plăţile. Fără o planificare cât mai exactă intervine aleatoriul cu consecinţa directă  a imposibilităţii plăţilor în cantitatea datorată şi în termen legal.

C.P.R. reiterează solicitarea adresată executivului de legiferare a cuantumurilor datorate şi de a organiza colectarea taxelor şi impozitelor într-o manieră care să permită respectarea acestora din partea contribuabililor.

Se apreciază totodată că, se încalcă principiul conform căruia cel aflat în culpă este dator la reparaţii, în sensul că inconsistenţa decizională a executivului raportat la actul normativ ce reglementează nivelul taxelor şi impozitelor legale nu este penalizată, în timp ce neplata la termen din partea contribuabilului atrage sancţiuni de tip pecuniar.

Reamintim poziţiile adoptate de către C.P.R. de capacitare a membrilor săi pe linia respectării obligaţiilor ce decurg din calitatea acestora de contribuabili, indiferent dacă beneficiarul este bugetul centralizat, bugetul asigurărilor sociale sau bugetele locale.

C.P.R. îşi manifestă deplina încredere în capacitatea executivului, a legiuitorului în ansamblul său de a se apleca asupra problemelor semnalate de către reprezentanţii economiei reale ca singură modalitate de acţiune benefică contribuabilului, a bugetului indiferent de beneficiar.

Cornel IONAŞCU

Presedinte executiv al Colegiului Director

Confederaţia PATRONATUL ROMÂN

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/patronatul-roman/pozitia-c-p-r-fata-de-sistemul-romanesc-de-taxe-si-impozite