S-a incheiat Congresul National al Studentlor la Comunicare 2013

BUCURESTI - 25 aprilie 2013

Comunicat tip General in ONG

Bucuresti, 24 aprilie 2013– PRIME Romania a organizat, intre 18 si 20 aprilie, editia aniversara a Congresului National al Studentilor la Comunicare, cu tema „Brand Experience”, in sala Mircea Eliade de la Biblioteca Nationala a Romaniei.

Prima conferinta, „Introducere in Brand Experience”, a debutat printr-o serie de experimente conduse de Marian Costache (Managing Partner, MVcom), menite sa le activeze participantilor cele cinci simturi. Marian a precizat ca „Viata este o calatorie fabuloasa pe care o simtim prin experiente, dar senzatiile olfactive nu sunt indeajuns exploatate de branduri desi sunt o metoda ieftina de a raspunde consumatorilor in stari diferite. Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei&Matasel) a declarat ca ”brand experience este un concept ce reuneste totalitatea conexiunilor facute de consumator in legatura cu brandul si conduce comunicarea intr-o etapa in care brandurile sunt fortate sa comunice cu publicurile tinta”. Adrian Paculea (Division Director, Mercury 360)  a aratat cum Apple a reusit sa fie un brand indragit de milioane de consumatori prin transmiterea unei povesti care sa ofere valori identice utilizand canale diferite.

In cadrul studiului de caz ABSOLUT VODKA,  Nicoleta Dumitrascu (Brand Manager White Spirits, Pernod Ricard Romania) a prezentat campania ABSOLUT BLANK, desfasurata atat in online  cat si in offline,  precum si  evenimentul Blackyard weekend, doua  experiente de brand reusite, care au adus ABSOLUT VODKA lider de piata.

In cea de-a doua conferinta,  speakerii invitati au discutat despre tacticile si strategiile de brand experience din mediul offline. Despre conceptul de Brand Theater, construit pentru a oferi o experiensa unica si nu pentru a vinde produsul, ne-a vorbit Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller), „Brand Theater este o dramatizare a emotiilor resimtite de brand”, a precizat Andrei. Mihaela Bourceanu (Account Director, G2 Romania) a precizat ca o campanie de brand experience in mediul offline este cu atat mai reusita cu cat este mai suprinzatoare, dezavantajul fiind acela ca atinge un public restrans in comparatie cu experienta oferita de mediul online. Anton Gherca (Senior Strategic Planner, Atelier Sapte) a vorbit despre personalitatea bradurilor in offline si despre costurile unei campanii de brand experience, subliniind ideea ca un buget redus nu este suficient pentru a crea o experienta memorabila.

Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller)  a exemplificat in cadrul studiului de caz Grolsch, conceptul de Brand World pornind de la definirea acestuia prin totalitatea experientelor amintite de consumator in urma interactiunii cu brandul. Andrei a povestit si despre experimentul Experience Hotel care a surprins relatia dintre timp si creativitate.

In cadrul conferintei  „Tactici si strategii de brand experience in mediul online”, Ionut Andrei (Head of Digital, Propaganda) ne-a vorbit despre importanta cunoasterii brandului si a ceea ce vrea sa comunice, drept pilonul de baza in crearea unei experiente memorabile. De asemenea, Andrei a declarat ca in mediul online experienta devine personala intrucat atinge fiecare individ in parte. Anca Predus (Brand Communication Manager iLeo) a caracterizat mediul online drept un alibi potrivit pentru brand experience de nisa si a accentuat ideea ca o experienta de brand de calitate este o sinergie perfecta intre mediile online si offline. Dragos Musat (Digital Director, Propaganda) a prezentat si exemplificat cele opt legi fundamentale in crearea unei experiente de brand memorabile in online, printre care simplitatea, inovatia, cunoasterea audientei si plasarea in context.

Conferinta a fost urmata de studiul de caz PEGAS, in cadrul caruia Alexandru Manda (Sales Manager and Fonder, PEGAS.) a vorbit despre crearea aplicatiei Turul Romaniei cu Ursus si Pegas si despre impletirea mediilor offine si online in crearea unei experiente memorabile PEGAS.

In cadrul ultimei conferinte, “Concluzii si previziuni in brand experience, Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel) a vorbit despre evolutia conceptului de brand experience in Romania, de la evenimentele sportive organizate pentru copii acum cativa ani, pana in prezent cand este recunoscuta pe deplin necesitatea crearii unei  experiente de brand memorabile. Ioana este de parere ca brand experience va evolua  prin valorificarea oamenilor drept cel mai important mediu de comunicare. Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania) a pus accent pe largirea orizonturilor creativitatii in contextul in care tot ceea ce gandim este posibil datorita dezvoltarii aplicatiilor mobile. Dan Petre ( Board Member, IAA Romanian Chapter; Conf. Univ.dr. SNSPA; Managing Partner, D&D Research) a definit experienta de brand prin managementul relatiei dintre consumator si brand si a abordat loialitatea drept un indicator de baza al acestui concept. Concluzionand, Dan a precizat ca succesul comunicarii integrate  asigura reusita unei campanii de brand experience. Conferinta a fost urmata de studiul de caz pastel, sustinut de Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel). Ioana a vorbit despre campania ”Condimentul portocaliu” care a facut parte din rebranding-ul Unilever Food Solutions. Scopul campaniei a fost sa ii motiveze pe angajatii companiei pentru ca acestia sa se asocieze cu numele UFS.

Ziua s-a incheiat cu petrecerea aniversara CNSC, care a avut loc in Fire Club incepand cu ora 21:00.

Cea de-a treia zi a Congresului, a fost dedicata unei sesiuni de workshop-uri  desfasurate simultan incepand cu ora 12:00. Pentru a pune in aplicare cunostintele dobandite in zilele precedente, participantii au avut sansa de a lucra la conceperea unor campanii de brand experience in cadrul workshopurilor sustinute de Dacia, Grolsch, ABSOLUT VODKA, Coca-Cola, Danone, pastel, Headvertising si Interactions.

CNSC a fost sustinut de partenerii: Dacia, Coca-Cola Hellenic, Mondelez International, Danone, Grolsch, Bitdefender, Comunicare.ro, Tashi, Cumpana, Nescafe, Tipro, Agromec Visina, Carturesti, Galaxy Design si de partenerii media: IQads Kadett, PR Romania, StartUB, Metropotam, Studentie.ro, PR Wave, COMUNICATE DE PRESA, WebCultura, Buzz!Camp, TV City, Student din Provincie, Gen90, BestJobs, Scoala ADC*RO, Ambition!, Dor de duca, Bucharest Guide, IAA Young Professionals, StudLife, 7 seri, Iqool, Academiclink, Witmo.ro, Vinsieu.ro, Onlinestudent.ro, Studentiq.ro, AbcAntreprenori, Studentabil.ro, Calendar evenimente, UN Youth Romania. 

Despre PRIME Romania

Despre CNSC
Congresul National al Studentilor la Comunicare este un eveniment marca PRIME Romania. Aflat la ce-a de-a 10-a editie, evenimentul a devenit, treptat, unul din cele mai importante si cunoscute evenimente ale asociatiei datorita caracterului informal pe care il adopta. CNSC ofera studentilor oportunitatea de a interactiona cu cei mai buni specialisti, de a intreba, de a discuta si de a primi raspunsuri cu privire la cele mai interesante subiecte din domeniul comunicarii.
Despre PRIME
PRIME Romania este singura asociatie de relatii publice si comunicare din tara. Experienta PRIME inseamna comunicare strategica, o echipa unita si 16 ani de evenimente pentru studentii pasionati de comunicare.
PRIME este o organizatie prezenta in mai multe tari europene printre care: Romania, Slovenia, Italia si Spania.
Asociatia studenteasca PRIME Romania are sediul central in Bucuresti si doua filiale nationale in Brasov si Iasi.

Claudia Petroi
Project Manager CNSC
0725021824
claudia.petroi@primeromania.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/prime-romania4/s-a-incheiat-congresul-national-al-studentlor-la-comunicare-2013