Studiu privind orientarea spre fenomenul cultural, Tîrgu-Mureş, martie 2009

Targu Mures - 8 aprilie 2009

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Continuând interesul său de implicare în comunitatea mureşeană, REEA SRL împreună cu Sondaje Marketing Relaţii Publice, sub egida Cultura.inmures.ro au realizat primul studiu de piaţă la nivelul municipiului Tîrgu-Mureş în ceea ce priveşte oferta culturală şi opţiunile tîrgumureşenilor legate de actul artistic.

Studiu privind orientarea spre fenomenul cultural, Tîrgu-Mureş, martie 2009

Din rezultatele studiului reies câteva lucruri interesante:

peste 65% dintre tîrgumureşeni sunt mulţumiţi de oferta culturală existentă în municipiul lor, procentul celor puţin mulţumiţi fiind de 17,5 %.

85% din tîrgumureşeni sunt orientaţi spre activităţi care se desfăşoară în afara casei, şi care fac parte din ”oferta culturală„ a oraşului.

aproximativ 29 % aleg ca mod de petrecere a timpului liber filme, 26 % spectacole de teatru, 22 % concerte, restul pentru altfel de evenimente.

aproape jumătate din populaţia oraşului obişnuieşte să meargă la teatru (48%), dar dintre aceştia doar 1 % merg săptămânal, 5,81% de mai multe ori pe lună, 27,73 % o dată pe lună, 25,13% o dată la trei luni.

3,5 % dintre tîrgumureşeni merg măcar o dată pe lună la Filarmonică, 20,30 % merg o dată pe an, 43,60% nu merg niciodată, iar 16,10 % nici nu ştiau că există Filarmonică în Tîrgu-Mureş.

43,50 % dintre tîrgumureşeni nu merg niciodată la cinematograf, 28,10 % merg doar o dată pe an iar 19% merg o dată pe lună.

în peste 75% din gospodăriile tîrgumureșene există cel puţin un computer cu acces la internet.
doar 1,2% din respondenţi cheltuie pentru cultură mai mult de 100 RON lunar.
55,8% dintre cei chestionaţi citesc între una şi cinci cărţi pe lună, iar 7% dintre tîrgumureşeni citesc peste 5 cărţi pe lună.

O parte din rezultatele studiului pot fi găsite pe pagina de home a site-ul cultura.inmures.ro.
Beneficiile unui studiu de piaţă pentru o companie, instituţie sau oricine activează în domeniul cultural sau în orice alt domeniu sunt clare. Studiu privind orientarea spre fenomenul cultural realizat la Tîrgu-Mureş oferă posibilitatea verificării şi măsurării rezultatelor strategiei de marketing aplicate de instituţii şi companii până la momentul realizării studiului.
Apoi, pe baza rezultatelor permite formularea de noi strategii de marketing, strategii bazate pe fapte reale şi care, cu siguranţă, vor duce la rezultate reale sau modificarea strategiei existente conform obiectivelor pe care şi le propune fiecare beneficiar.
Studiul privind orientarea spre fenomenul cultural realizat la Tîrgu-Mureş poate fi o sursă veridică pentru instituţiile culturale, mass-media şi cele din mediul privat din Târgu-Mureş interesate să afle ce poziţie ocupă în piaţă, care este situaţia pieţei de cultură din Tîrgu-Mureş şi ce ameninţări le poate periclita poziţia.

Despre REEA SRL

Despre Cultura.inmures.ro
Cultura.inmures.ro, singurul site exclusiv cultural al comunităţii mureşene, site care îşi propune să oglindească activitatea culturală din acest judeţ, în toate sectoarele sale (artă plastică, teatru, muzică, literatură, etc.) Cultura.inmures.ro face parte din proiectul de branding al comunităţii mureşene “inmures.ro”, proiect realizat exclusiv din resurse private de REEA. “Inmures.ro” este marcă înregistrată.

Despre REEA SRL

Reea oferă soluţii complete pentru crearea/îmbunătăţirea identităţii vizuale, dezvoltare, branding, rebranding, găzduire şi întreţinere aplicaţii internet-intranet, acoperind atât partea de programare, cât şi cea de copywriting în funcţie de nevoile fiecărui proiect.
Cu o echipă de peste 80 de manageri proiecte, programatori, graficieni, admnistratori de reţea şi servere, specialişti în prelucrare/editare foto-video, relaţii publice şi copywriting, REEA a acumulat experienţă lucrând de peste 7 ani pe proiecte pentru piaţa locală, vest-europeană şi nord-americană

cultura.inmures.ro
tel-fax 0265-264856
0365-405137
Tîrgu-Mureş, Piaţa Republicii, nr. 41
cultura@inmures.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/reea-srl/studiu-privind-orientarea-spre-fenomenul-cultural-tirgu-mures-martie-2009