Italian NGO Spanish NGO Romanian NGO Italian School Spanish educational center

Erasmus+ Programme – Cooperation partnerships in school education (KA220-SCH)
Învățăm împreună, ne jucăm împreună
Uniunea Europeană
Inclusive break: equal opportunities in educational centers

Pauzele școlare și importanța lor - o oportunitate de dezvoltare pentru copii -

Iasi - 30 august 2023

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Dacă dorim ca elevii să joace jocuri împreună în pauză, atunci trebuie să ne asigurăm că acele jocuri pot include pe toată lumea. Crearea unei pauze bine concepute poate implica elevii, poate îmbunătăți climatul școlar, poate construi abilități sociale și emoționale valoroase, reduc incidentele comportamentale și promovează stiluri de viață sănătoase. În cadrul proiectului, partenerii internaționali reuniți într-un consorțiu,au structurat o metodologie de lucru cu copiii, ce cuprinde 30 de workshop-uri, grupate în patru categorii: activități specifice de cunoaștere, jocuri sportive și de exterior, jocuri tradiționale și incluzive și activități de evaluare. Obiectivul principal al acestora este întotdeauna promoovarea incluziunii tuturor copiilor în școlile și centrele educaționale pe care le frecventează.

Timp de 18 luni ()01/02/2022-31/08/2023) Școala Primară Lorelay din Iași a fost parteneră în cadrul proiectului Erasmus+ KA220, ”Inclusive Break - Equal Opportunities in educational centers”, alături de organizații și școli din Italia și Spania.

Obiectivul principal al proiectului Inclusive Break a apărut pentru a transforma pauza școlară obișnuită într-un spațiu de învățare dinamic și incluziv. Prin proiectul Inclusive Break am urmărit îmbunătățirea calității timpului școlar, promovând acceptarea celorlalți, acordând atenția corespunzătoare nevoilor elevilor, ajutându-i să se simtă integrați și conștientizând dificultățile lor. Unul dintre obiectivele noastre a fost crearea de practici inovatoare în domeniul educației școlare, prin dezvoltarea unei metodologii de lucru bazate pe educația non-formală și dezvoltarea unor activități incluzive pentru identificarea, consolidarea și evaluarea competențelor semnificative pentru dezvoltarea personală și socială a elevilor;

Finalitatea a fost dezvoltarea unui manual interactiv, conceput pentru a servi drept ghid pentru educatori. Acest manual este punctul culminant al unei metodologii și cercetări extinse, aprofundând conceptul de pauze școlare ca oportunități educaționale valoroase, explorând beneficiile lor fizice, psihologice și sociale.

Condusă de consorțiu, metodologia proiectului a luat contur prin crearea a 31 de ateliere de lucru cu copiii. Conceput special pentru pauzele școlare, fiecare atelier este conturat atent în manual, însoțit de diagrame de lucru ușor de utilizat și tutoriale video ilustrative, care reprezintă o punte între faza de testare a metodologiei și implicarea profesorilor și elevilor în evaluare și validare.

De fapt, manualul interactiv depășește furnizarea unui simplu cadru pentru ateliere; oferă, de asemenea, recomandări și considerații, pe baza evaluării efectuate în faza de testare. Aceste perspective servesc drept busolă, ghidând educatorii pe măsură ce adaptează metodologia pentru a se potrivi cu mediile lor școlare unice. Luând în considerare aceste recomandări, educatorii pot maximiza impactul proiectului „Pauza incluzivă” și pot crea transformări de durată în școlile lor. Manualul, precum și materialele video sunt puse la dispoziția tuturor gratuit și pot fi utilizate cu elevii de către toți cei interesați. 

Pentru a descărca manualul, trebuie doar să accesați site-ul web al proiectului, www.inclusivebreak.infoproject.eu , la secțiunea „rezultate” și să faceți clic pe „manual” (sau doar să faceți clic pe linkul „manual”). Când îl descărcați, puteți fi o parte activă a procesului de includere și puteți contribui cu feedback-ul dvs.

Informații despre proiect puteți afla accesând paginile proiectului din social media, precum și pe pagina web a instituției noastre, secțiunea ”Proiecte europene”.

Despre Scoala Primara Lorelay

Lorelay a fost creată in anul 2009, ca institutie de invatamant . In prezent face parte din sistemul national de învățământ și se numără printre grădinițele și școlile private din Iași. Pentru garantarea calității avem o echipă cu peste 20 de profesori de diverse specialități: învățământ preșcolar, învățământ primar, engleză, germană, educație fizica, muzică, religie, Ambele nivele de îvățământ sunt acreditate . De asemenea suntem centru de examinare Cambridge . Urmare a rezultatelor excepționale, precum și a deschiderii europene, Școala și Grădinița Lorelay au primit acreditare Erasmus. În prezent derulăm mai multe proiecte, fiind implicate atât cadrele didactice cât și elevii. Periodic au loc mobilități cu toți participanții la proiecte, profesori sau elevi.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/scoala-primara-lorelay/pauzele-scolare-si-importanta-lor-o-oportunitate-de-dezvoltare-pentru-copii