Plângere penală la DNA împotriva Guvernului Ponta care a dezinformat Plenul Senatului înaintea votului unei legi privind infracțiunile de corupție

BUCURESTI - 13 iunie 2015

Comunicat tip General in Administratie Publica, ONG, Politic, Social, Juridic

Se solicită cercetarea unui Secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, prevăzută și pedepsită de art. 17 lit d din Legea nr. 78 din 8 mai 2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, infracțiune ce a dus la perpetuarea situației în care cetățenii unei comunități trebuie să suporte în continuare să fie conduși de aleșii locali condamnați definitiv pentru corupție, până la expirarea mandatului acestora, situație care prejudiciază interesul național.

Valeriu Todirașcu

Valeriu Todirașcu

 Prin această infracțiune a Guvernului Ponta cetățenii trebuie să suporte în continuare să fie conduși de aleșii locali condamnați definitiv pentru corupție. 

Senator Valeriu Todirașcu

În ședința Plenului Senatului din 13 iunie 2015 s-a dezbătut „Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali”, inițiată de senatorul Valeriu Todirașcu, care viza încetarea calității de ales local în cazul condamnării definitive pentru infracțiuni de corupție sau de serviciu, prevăzute în Codul Penal, indiferent dacă hotărârea pronunțată implică o pedeapsă privativă de libertate sau nu, cu executare sau nu, detalii aici http://www.senat.ro/legis/lista.aspx?cod=18404

În expunerea punctului de vedere a Guvernului, funcționarul însărcinat cu această atribuție a menționat următoarele: „Doamna Sirma Caraman: Mulţumesc, domnule preşedinte, Guvernul nu susţine această iniţiativă legislativă, întrucât reglementarea în vigoare, conform Codului penal, cuprinde infracţiunile vizate de iniţiativa legislativă. Mulţumesc.”, conform decupării video de la minutul 1:50 de aici http://youtu.be/JCvUCTYqCJA și a stenogramei Senatului de la pag. 49 de aici: http://www.senat.ro/PAGINI/Stenograme/Stenograme2015/15.05.13.pdf

Prin această intervenție, Secretarul de stat a indus în eroare Plenul Senatului deoarece inițiativa legislativă a subsemnatului nu viza modificarea Codului penal și nici introducerea în Legea nr. 393/2004 a infracțiunilor prevăzute în Codul Penal, ci viza numai încetarea calității de ales local în cazul condamnării definitive pentru infracțiuni de corupție sau de serviciu, prevăzute în Codul Penal, indiferent dacă hotărârea pronunțată implică o pedeapsă privativă de libertate sau nu, cu executare sau nu.

În același timp, Secretarul de stat era obligat să fie la curent cu Punctul de vedere al Guvernului în care, sub semnătura Prim-ministrului Victor Viorel Ponta, se confirmă: „Potrivit intenţiei iniţiatorilor, prin propunerea legislativă se urmăreşte adăugarea unei noi situaţii de încetare a mandatului aleşilor locali, respectiv condamnarea prin hotărâre judecătorească definitivă pentru o infracţiune de corupţie sau de serviciu prevăzute la art. 289-309 din Codul penal, indiferent de pedeapsa dispusă de instanţa de judecată (pedeapsă privativă de libertate, amendă penală etc.). Menţionăm că textele legale ce se doresc a fi modificate prin această inițiativă prevăd, în prezent, că încetarea de drept a mandatului de ales local, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, are loc în caz de “condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate”.”, conform Punctului de vedere al Guvernului de aici: http://www.senat.ro/Legis/PDF%5C2015%5C15L119PV.pdf

Din compararea celor două poziții a Guvernului României, se constata intenția vădită de dezinformare a Senatului României și comiterea infracțiunii de abuz în serviciu. Faptul că Secretarul de stat cunoștea adevărul sau era obligată să îl cunoască în privința inițiativei legislative, chiar dacă nu ar fi citit-o, reiese și din succesiunea evenimentelor petrecute în dezbaterea Propunerii legislative., unde, cu numai câteva secunde înaintea intervenției sale, așa cum reiese din stenograma ședinței, inițiatorul prezentase conținutul Propunerii legislative în care nu a menționat nimic de introducerea unor noi infracțiuni, ci doar noi cauze de încetare a mandatului aleșilor locali.

Astfel, a fost influențat vădit Plenul Senatului, iar consecința acestui act de dezinformare a Senatului a contribuit, foarte probabil, la votul negativ exprimat în sesiunea de vot din 18 mai 2015, când a fost respinsă această inițiativă legislativă, detalii aici: http://www.comunicatedepresa.ro/partidul-noua-republica3/guvernul-ponta-si-majoritatea-din-parlament-refuza-demiterea-alesilor-locali-condamnati-cu-suspendare-pentru-coruptie

Din aceste considerente, în data de 13 iunie 2015, am solicitat cercetarea funcționarului Guvernului responsabil cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice, prevăzută și pedepsită de art. 17 lit d din Legea nr. 78 din 8 mai 2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, detalii aici: http://www.tody.ro/document/2015-06-13-Senator-Valeriu-Todirascu-Plangere-penala-DNA-reprezentant-Guvernul-dezinformare-Senat

Senator Valeriu Todirașcu

Despre Senat, cabinet senatorial Valeriu Todirascu

http://www.tody.ro/document/Senator-Valeriu-Todirascu-detalii-activitate-parlamentara-2012-2016