Amenajarea biroului: cum să creezi un mediu de lucru plăcut atunci când lucrezi de acasă

BUCURESTI - 20 septembrie 2023

Comunicat tip General in Afaceri

Productivitatea este puternic influențată de mediul de lucru în care angajații își desfășoară activitate. Studiile arată că salariații care sunt mulțumiți de mediul fizic în care lucrează au o probabilitate crescută de a obține rezultate mai bune și de a fi mai eficienți.

Amenajarea biroului: cum să creezi un mediu de lucru plăcut atunci când lucrezi de acasă

Deși a adus beneficii considerabile în viața personală și profesională a angajaților, munca de acasă poate implica și anumite efecte negative. Astfel, un spațiu atent amenajat, care să ofere toate facilitățile necesare unui mediu optim de lucru este esențial, în special pentru angajații care lucrează de acasă în cea mai mare parte a timpului.

 
Pe lângă factorii de mediu, precum lumina corespunzătoare sau temperatura potrivită, și elementele de mobilier sau de design joacă un rol important. Iată câteva sfaturi prin care o simplă încăpere poate fi transformată într-un spațiu de lucru creativ și inspirat.

 
De ce să ții cont atunci când îți amenajezi biroul?

Locația potrivită pentru spațiul de lucru

 
Este important ca biroul să fie amplasat într-un loc liniștit, cu lumină naturală. Dacă spațiul permite, alocă o cameră separată destinată muncii. Acest lucru va favoriza menținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională.
În plus, un studiu RSPH afirmă că peste jumătate dintre angajații chestionați, care desfășoară activități în regim de telemuncă, întâmpină dificultăți în a se deconecta după program. Lipsa unui spațiu de lucru separat poate avea un impact psihologic mare asupra angajaților, fapt pentru care delimitarea clară a spațiilor de lucru și de odihnă este esențială.


Soluții de depozitare și organizare eficiente

 
Alegerea unui birou confortabil, cu spațiu suficient pentru echipamentele de lucru, dar și a unui scaun ergonomic poate asigura un mediu de lucru plăcut, protejând, totodată, sănătatea angajaților.
Obiectele de mobilier din încăpere trebuie să îndeplinească, pe lângă rolul estetic, și un rol funcțional. Dacă locul de muncă implică lucrul cu numeroase documente fizice, care trebuie depozitate, biroul poate fi dotat cu elemente de mobila living, precum etajere sau biblioteci, care să permită stocarea documentației, într-un cadru estetic și practic.
Totodată, soluțiile de depozitare mențin spațiul organizat, facilitând desfășurarea activităților, găsirea cu ușurință a documentelor și o muncă mai eficientă.

 
Personalizarea biroului

 
Odată stabilite elementele funcționale, încăperea destinată muncii poate fi amenajată cu elemente de decor care să reflecte personalitatea angajatului. Tablourile, plantele sau alte obiecte personale pot transforma din temelii aspectul unei încăperi, adăugând o notă de creativitate și vitalitate.
Obiectele de decor alese cu atenție pot aduce o notă veselă în birou. Culorile vibrante, florile sau mesajele motivaționale sporesc energia creativă și starea de bine. Personalizarea biroului este o modalitate excelentă de a adăuga un plus de energie în mediul de lucru, iar elementele de decor nu doar că îmbunătățesc aspectul biroului, ci contribuie și la starea de bine și productivitatea angajatului.


Spațiu destinat relaxării și deconectării

 
Pentru că tot mai multe studii trag un semnal de alarmă cu privire la impactul psihologic pe care munca de acasă îl poate avea asupra angajaților, pauzele regulate sunt importante chiar și atunci când îți desfășori activitatea în confortul propriei case.
Un spațiu destinat mișcării și relaxării poate fi o idee bună pentru acei angajați care obișnuiesc să se lase copleșiți de multiple sarcini și responsabilități. În plus, este recomandat ca acest spațiu să fie în afara biroului, pentru a permite o deconectare totală.
Prin urmare, evită să servești prânzul în birou și obișnuiește-te să părăsești încăperea pentru pauze scurte, de 5-10 minute. Acestea vor fi utile în menținerea energiei și a focusului pe parcursul întregii zile.

 
Un mediu de lucru plăcut poate avea un impact considerabil asupra productivității și a eficienței angajaților. Amenajarea biroului trebuie să țină cont nu doar de componenta estetică, ci și de cea funcțională, asigurând un mediu de lucru optim, bine organizat și practic. Deși munca de acasă îngreunează separarea vieții profesionale de cea personală, un spațiu de lucru atent proiectat are capacitatea de a delimita munca de timpul de odihnă și de a oferi angajaților prilejul menținerii unui echilibru sănătos.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/haaus-ro/amenajarea-biroului-cum-sa-creezi-un-mediu-de-lucru-placut-atunci-cand-lucrezi-de-acasa1