NOILE UNELTE SOFTWARE DE LA NVIDIA AJUTA DEZVOLTATORII SA CREEZE JOCURI AVANSATE INTR-UN TIMP MAI SCURT

BUCURESTI - 31 iulie 2007

Comunicat tip General in IT&C

NVIDIA FX Composer 2 şi PerfKit 5 oferă o viteză mult crescută pentru crearea de conţinut din următoarea generaţie

SANTA CLARA, CA—31 iulie, 2007—Jocurile de vârf pentru PC reprezintă proiecte complexe ce necesită echipe de programatori, artişti şi designeri. Deoarece întârzierile în dezvoltare pot avea un impact drastic în bugetul unui joc, NVIDIA a creat o suită completă de aplicaţii ce ajută dezvoltatorii să salveze timp şi bani în crearea şi optimizarea de jocuri.

“Astăzi, jocurile pentru PC cu buget mare, sunt extrem de greu de creat şi setat pentru performanţă maximă,” a declarat Niklas Westberg, director tehnic la Massive Entertainment. “NVIDIA Developer Toolkit este ceea ce ne salvează – există o mare varietate de unelte ce ne ajută să realizăm mai mult cu mai puţin efort. Uneltele NVIDIA ne oferă mai mult timp pentru a ne concentra pe modalitatea de joc în World in Conflict, astfel încât să putem oferi gamerilor cea mai bună experienţă posibilă.”

Lansarea de astăzi a NVIDIA FX Composer™ 2 şi NVIDIA PerfKit™ 5 oferă dezvoltatorilor puterea unor noi unelte pentru a crea conţinut inovativ pentru jocuri, într-un timp foarte scurt.
Aceste două unelte folosite pe scară largă permit o dezvoltare rapidă, la un cost redus a efectelor vizuale precum şi o performanţă înaltă pentru jocuri şi alte aplicaţii în timp real.

Primul dintre aceste noi unelte, FX Composer 2, este un mediu de dezvoltare integrat pentru realizarea de shadere, oferind posibilitatea de a crea efecte vizuale în timp real într-un timp foarte scurt. Poate fi folosit pentru a crea shadere pentru HLSL, COLLADA™ FX Cg, şi CgFX în DirectX şi OpenGL. FX Composer 2 permite integrare Shader Library, analiză ShaderPerf , suport pentru animaţie, suport pentru COLLADA, realizare de scripturi, efecte si aplicaţii de suport in ghidarea pas cu pas, bara de unelte şi layout configurabile, suport pentru Microsoft XNA, şi multe altele. FX Composer 2 a evoluat într-un standard de facto în industrie pentru crearea de rutine de program pentru multiple platforme, incusiv PLAYSTATION®3 al Sony Computer Entertainment Inc. şi Microsoft Windows®.

“FX Composer 2 facilitează şi simplifică “look development” pentru echipa mea în timp ce explorăm tehnici de randare de generaţie următoare,” a declarat George Borshukov, CG supervisor la Electric Arts care a primit Academy Scientific and Technical Achievement Award, pentru imaginile bazate pe tehnologia de randare folosite în Matrix. “FX Composer 2 ne permite să realizăm prototipuri complexe de tehnici de randare cu rezultate uimitoare. Nimic altceva nu oferă capacitatea, editarea de scripturi şi uşurinţa în utilizare pe care ne-o oferă FX Composer. “

Ediţia curentă completează mental mill™ Artist Edition pentru imagini mentale, ce permite utilizatorilor să realizeze shadere vizuale prin conectarea la noduri..Utilizatorii pot exporta shadere de la mental mill™ Artist Edition la FX Composer, unde pot fi aplicate geometriei în mărime naturală şi pot fi folosite la operaţii mai complexe.

FX Composer 2 va fi demonstrată în standul #315 la Siggraph, şi este disponibil pentru descărcare la adresa: http://developer.nvidia.com/FXComposer

Celălalt software pe care NVIDIA lansat astăzi este NVIDIA PerfKit 5, un kit performant pentru jocurile în timp real şi aplicaţii, ce include acum suport pentru Microsoft Windows Vista şi Direct X10.

In nucleul lui PerfKit şi NVIDIA PerfHUD™ 5, un ecran de monitorizare pentru aplicaţiile Microsoft DirectX 9 şi 10 care, în timp real, oferă depanare interactivă şi crează profile la capacităţile specifice permiţând dezvoltatorilor să monitorizeze semnalele GPU, sa depaneze cadre, şi să analizeze cadrele în mod automat pentru a descoperi gâtuiri în performanţe.

Noile caracteristici ale PerfHUD 5 includ:
•Suport pentru Microsoft DirectX 10 şi Vista
•Suport pentru noua serie de GPU GeForce 8
•Shader edit-and-continue: editarea de shadere in mod cursiv
•Mai multe contoare GPU şi driver: un set mult extins de semnale GPU şi driver pentru a putea evidenţia gâtuiri în performanţe
•Look and feel îmbunătăţit: suprafaţă de lucru mai aerisită cu unelte de ajutor prietenoase pentru utilizator; vizualizare a structurilor 2D, 3D, şi structurilor de tip cub îmbunătăţită şi unealtă de selecţie a culorilor pentru examinarea structurilor.
•Mai mult de alte 20 de caracteristici cerute de dezvoltatori

“Am folosit PerfHUD 5 extensiv pentru optimizarea lui Unreal Tournament 3,” a declarat Daniel Wright, Engine Programmer la Epic Games. “Fereastra de depanare găseşte rapid greşelile de randare şi profilatorul de cadre este o unealtă excelentă pentru identificarea rapidă a problemelor de performanţă. Abilitatea lui PerfHUD 5 de a interacţiona cu motorul nostru în timp real ne permite să avem timpi scurţi de reiteraţii care sunt cruciali.”

PerfKit 5 va fi demonstrat în standul #315 la Siggraph şi este disponibil pentru descărcare la adresa: http://developer.nvidia.com/PerfKit

În plus faţă de FX Composer 2 şi PerfKit 5, suita completă de unelte de la NVIDIA include:

•SDK 10: toate mostrele de coduri DirectX 10, OpenGL, şi CUDA pentru cele mai noi GPU
•Unelte pentru texturi: Biblioteci puternice şi plug-inuri pentru lucrul cu texturile – acum cu suport Direct X10 şi o viteză de aproximativ 10 ori mai mare
•ShaderPerf 2: informaţii despre performanţa shader detaliate cu suport pentru noi drivere
•Bibliotecă shader: cea mai mare colecţie de shadere pentru GPU din lume, ce prezintă mai mult de 100 de efecte shader diferite şi suport pentru adăugări externe

Toate aceste unelte sunt disponibile pentru descărcare pe site-ul NVIDIA pentru dezvoltatorii la adresa: http://developer.nvidia.com

Dezvoltatorii sunt încurajaţi să viziteze forumul NVIDIA pentru dezvoltatorii individuali la:
http://developer.nvidia.com/forums

Despre NVIDIA

Corporaţia NVIDIA este liderul mondial în tehnologia procesoarelor de grafică programabilă. Compania creează produse inovatoare pentru calculatoare, electronice şi dispozitive mobile. NVIDIA îşi are sediul în Santa Clara, California şi are birouri în Asia, Europa şi America. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.nvidia.com.

Anumite declaraţii din acest comunicat de presă care include, dar nu se limitează la: beneficii, performanţă, utilizare şi caracteristici ale NVIDIA FX Composer 2, NVIDIA PerfKit5, NVIDIA PerfHUD5, şi alte unelte de dezvoltare de la NVIDIA, pot fi supuse riscului şi nesiguranţei care ar putea face ca rezultatele să fie material diferite faţă de aşteptări. Asemenea riscuri şi incertitudini includ, dar nu se limitează la întârzieri în intrarea în producţie a noilor produse, dezvoltarea de noi produse şi tehnologii de către competitori, schimbări în preferinţele clienţilor, defecte de software, defecte de producţie, întârzieri în producerea şi lansarea produselor, costul noilor produse şi tehnologii; pierderi de performanţă atunci când dezvoltatorii de sisteme integrează produsele şi tehnologiile NVIDIA; impactul produselor competitive şi alternativelor de preţ; schimbări în standardele din industrie şi interfaţă; ca de altfel şi alţi factori detaliaţi din când în când în dosarele NVIDIA către the Securities and Exchange Commission, rapoarte care includ Formularul 10-K pentru anul fiscal care a luat sfârşit pe 29 aprilie 2007. Aceste declaraţii nu garantează viitoare performanţe şi vorbesc numai la data prezentului document. NVIDIA nu îşi asumă nicio obligaţie de a le actualiza.
###

Despre SMARTPOINT CONSULTING SRL

Copyright® 2007 NVIDIA Corporation. Toate drepturile rezervate. NVIDIA, GeForce, NVPerfKit şi FX Composer sunt nume comerciale, mărci şi/sau mărci înregistrate ale respectivilor proprietari la care sunt asociate. Caracteristicile, preţurile, disponibilitatea şi specificaţiile sunt supuse schimbării fără a se anunţa.

www.nvidia.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/smartpoint/noile-unelte-software-de-la-nvidia-ajuta-dezvoltatorii-sa-creeze-jocuri-avansate-intr-un-timp-mai-scurt