Cum iti dai seama ca economia isi revine – cresc comenzile de carti de vizita

BUCURESTI - 14 septembrie 2011

Comunicat tip General in Afaceri

Dupa ce in 2009 productia de carti de vizita a scazut cu cca 20% fata de perioada pre-criza, iar anul trecut curentul descendent a continuat, in prima jumatate a lui 2011 piata pare sa fie in revenire usoara. Statisticile din primele sase luni releva un numar al comenzilor mai mare cu aprox. 15 procente fata de intervalul similar din 2010, semn ca economia autohtona isi revine.

“Pentru ianuarie-iunie, numarul de carti de vizita comandate a crescut, raportat la acelasi interval din 2009 si 2010, iar tendinta pana la finalul anului este sa ne apropiem destul de mult de cifrele din 2008, cand Romania inca nu era foarte afectata de criza”, declara Mihai Baciu, Managing Director Agrafa Print Services, cel mai mare producator de carti de vizita din Bucuresti. 

 

Mai mult, din comenzile de carti de vizita poti aprecia si dinamica domeniilor de activitate. Evident, de carti de vizita au nevoie in mod predominant oamenii din Vanzari, Client Service, Marketing si PR, care interactioneaza in mod regulat cu persoane din afara companiei, precum si cei din middle si top management, indiferent de profesie. Comenzile din aceste zone au continuat si in 2009 si 2010, la un nivel redus cantitativ, insa, semn ca numarul intalnirilor, evenimentelor si al noilor contacte de business a scazut in ultimii doi ani. Totodata, companii din auto, imobiliare si constructii au inregistrat scaderi drastice – pana la 40% – in numarul comenzilor si cantitatea de carti de vizita comandate. In 2009 si 2010, clientii ce activeaza in pharma si telecom nu au simtit criza, daca judecam dupa numarul de carti de vizita, care a crescut usor (3-5%). De asemenea, cei din domeniul bancar au avut o perioada de stagnare in 2009, dar au revenit si chiar au crescut cu cateva procente in a doua jumatate a anului trecut.

 

Cartea de vizita este un instrument esential in orice business, fiind parte a primei impresii generate la o intalnire de afaceri. Nu este de mirare ca si in ceea ce priveste acest tip de imprimate exista curente si tendinte, dorinta de a fi original si unic. „De-a lungul timpului, am realizat carti de vizita simple, doar cu datele de contact, altele cu un plus de design sau doar cu o fotografie a persoanei si un numar de telefon – posibilitatile sunt nelimitate, iar companiile romanesti au descoperit posibilitatea de a-si face branding si prin intermediul cartilor de vizita. Evident, bancile sau lanturile de distributie medicamente au ales mereu variante clasice, stilul sobru, profi, pe cand agentiile de publicitate, firmele de web-design sau de IT incearca mereu sa iasa din tipare si sa socheze prin creativitate si la nivelul cartilor de vizita”, adauga Mihai Baciu. Acum la moda sunt cartile de vizita transparente, din plastic, realizate cu ajutorul tehnologiei digitale Inkjet LED UV care inlocuieste cu succes serigrafia si tampografia, cu costuri mai mici, timp scurt de executie, imagini de inalta calitate si culori stralucitoare. In plus, pentru acest tip de imprimare, consumabilele sunt eco-friendly.