TOMRA prezinta retailerilor cele mai noi informații privind colectarea automata si reciclarea ambalajelor la EuroShop

BUCURESTI - 28 ianuarie 2020

Comunicat tip General in Afaceri, HoReCa, Retail

Informații in premiera despre sistemele de garanție privind recipientele reutilizabile si impactul pe care acestea îl vor avea asupra deșeurilor din plastic la ediția din 16-20 Februarie 2020 a celui mai mare târg mondial dedicat comercianților ce va avea loc la Düsseldorf.

Sistemele de reciclare TOMRA

Sistemele de reciclare TOMRA

 Retailerii interesați de rolul pe care supermarketurile si marile magazine îl vor avea in procesul de reciclare a recipientelor pot afla, in cadrul EuroShop, informații in premiera cu privire la viitoarele cerințe, tipuri de programe si echipamente necesare lanțurilor de retail pentru a atinge țintele de reciclare 

Harald Henriksen, Head of TOMRA Collection Solutions

In cadrul expoziției EuroShop 2020,  retailerii europeni se pot informa pro activ cu privire la viitoarele programe de reciclare a recipientelor de băuturi in cadrul standului expozițional al liderului global in producția de sisteme de reciclare TOMRA . Regiuni precum Scotia, Portugalia, Anglia si tara Galilor urmează sa adopte sistemul de garanție  privind recipientele reutilizabile in următorii trei ani.  Acest tip de sisteme legiferează uneori implicarea magazinelor in colectarea recipientelor din plastic in vederea reciclării. Uniunea Europeana a impus, la rândul său, noi obiective de colectarea recipientelor din plastic.  

„Retailerii interesați de rolul pe care supermarketurile si marile magazine îl vor avea in procesul de reciclare a recipientelor pot afla, in cadrul EuroShop, informații in premiera cu privire la viitoarele cerințe, tipuri de programe si echipamente necesare lanțurilor de retail pentru a atinge țintele de reciclare -  explica Harald Henriksen, Head of TOMRA Collection Solutions.

Ce presupune sistemul garanție pentru retaileri?

In următorii 3 ani, legislația locala trebuie sa se alinieze Directivei privind recipientele din plastic de unica folosința adoptata in 2019 de către Consiliul European, care impune statelor membre un grad de colectare de 90% al recipientelor (sticlelor) de plastic pana in 2029, cu o țintă intermediara de 77% pana in 2025.  Aceste ținte sunt menite sa stopeze creșterea alarmanta a poluării cu plastic la nivel global, si in mod particular poluarea marina.

Sistemele de garanție privind recipientele reutilizabile (sistemele depozit) reprezintă o soluție reala pentru creșterea ratei de returnare a recipientelor din plastic. Aceste sisteme presupun adăugare unei mici sume cu titlu de garanție la prețul băuturii, sumă ce va fi returnată consumatorului atunci când acesta returnează recipientul gol pentru a fi reciclat. Stimulând in acest mod returnarea recipientelor, societatea va percepe valoarea financiara a materialului. Sistemele existente de garanție au înregistrat un grad de returnare a recipientelor de pana la 99%, rezultat pe care niciun alt sistem de colectare nu a reușit sa îl atingă. 

Multe piețe internaționale au adoptat deja sistemele de garanție, iar legislația include cerințe de «returnare in magazin » ce obliga magazinele care pun băuturi pe piața sa colecteze recipientele după utilizare in vederea reciclării. Cele mai performante sisteme de garanție din lume sunt sisteme de colectare la retailer, cu o rata de returnare de 93%. Sistemele de garanție in care nu sunt implicați retailerii au înregistrat o rata medie de returnare de 77%, cu piețe in care rata de returnare a fost de doar 48%.

In cazul modelului «returnării in magazin », magazinele atrag reciclatorii si au oportunitatea de a ajuta la reciclarea produselor vândute care pot altfel ajunge sa polueze străzile, parcurile si oceanele. Consumatorii beneficiază de o locație de reciclare la îndemâna, care deja face parte din rutina lor.  Consumatorii din întreaga lume sunt nerăbdători sa participe la lupta împotriva deșeurilor de plastic. Un studiu desfășurat in 15 tari arata ca 80% din populația intervievată este de acord cu introducerea sistemului de garanție.  Sistemele de garanție reprezintă o oportunitate ca retailerii să interacționeze cu proprii clienți pe probleme de care le pasa.

Pentru a face sistemele de returnare mai eficiente atât pentru consumator cat si pentru magazine, sistemele de garanție se bazează adesea pe utilizarea de « aparate de colectare automata »  care au capacitatea de a analiza si sorta recipientele in procesul de colectare spre reciclare. Aceste aparate numără instantaneu recipientele returnate, sortează si resping recipientele neconforme si returnează garanția persoanei care reciclează, mult mai repede decât ar putea sa o facă un operator uman, manual.

Perspective privind sistemul de garanție si tehnologiile de colectare in detaliu la EuroShop

TOMRA gestionează peste 82000 de sisteme de colectare automata, ce primesc anual spre reciclare aproximativ 40 de miliarde de recipiente.  7 din 10 sisteme de colectare automata din întreaga lume sunt produse de TOMRA.  Compania activează in peste 40 de piețe care au adoptat sisteme de garanție si lucrează cu astfel de sisteme încă de la fondarea companiei, in 1972.

 Retailerii care vor vizita TOMRA la EuroShop pot avea o perspectiva anticipata asupra sistemului de garanție, pot învață cum sa integreze reciclarea in beneficiul magazinelor lor. Pot primi informații valoroase cu privire la modul de funcționare a sistemelor de garanție, pot vedea si testa aparatele de colectare, pot discuta despre modalitățile de personalizare a acestor sisteme de colectare automata pentru nevoile proprii respectiv pentru nevoile impuse de spatiile pe care le au la dispoziție in magazin, vor afla cum sa construiască o experiență de reciclat perfecta pentru clienții lor.

Standul expozițional TOMRA din cadrul EuroShop este localizat in sala 7A (Hall7A) - numărul B07.  Pentru a stabili o întâlnire comerciala sau de presa va rugam completați formularul aflat la adresa web tomra.com/euroshop2020.  

Retailerii care vizitează standul TOMRA o vor putea întâlni pe dna Clarissa Morawski, CEO al Reloop Platform, organizație Europeana ce susține si oferă consultanta cu privire la politicile economiei circulare.  Miercuri 19 februarie Dna Clarissa Morawski va prezenta „Directiva privind recipientele din plastic de unica folosința si rolul retailerilor in implementarea acesteia” ca parte a seriei de discuții despre viitorul reciclării - TOMRA Talks.

Pentru detalii, imagini, informații sau întrevederi cu echipa TOMRA ne puteți contacta la adresa tcs.media@tomra.com  

Despre soluțiile de colectare TOMRA:

Fondată in 1972, TOMRA oferă soluții de colectare automată pentru Clean Loop Recycling,  colectând recipiente de băuturi din aluminiu, plastic si sticla in vederea reutilizării continue sau reciclării in vederea utilizării materialului reciclat la producția de noi sticle si doze pentru băuturi. Sistemele TOMRA, soluțiile digitale si serviciile de înalta calitate fac ca industria, proprietarii sistemelor, retailerii si consumatorii sa contribuie la o planeta mai sustenabila.  Aflați mai multe despre Sistemele noastre automate de colectare la adresa www.tomra.com

TOMRA Collection Solutions parte din TOMRA GRUP, s-a concentrat pe productia de soluții bazate pe senzori cu scopul  maximizării productivității resurselor, cu viziunea de a fi lider al „Revoluției Resurselor”  Grupul numără peste 4000 de angajați a nivel global si este listat la bursa Oslo Stock Exchange (OSE: TOM). TOM.