Școala Româno-Britanică lansează SRBan - prima monedă virtuală educațională din România

Craiova - 19 aprilie 2023

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Educatie / Cultura

În contextul Zilei educației financiare, miercuri, 19 aprilie 2023, Școala Româno-Britanică a prezentat public primul program de educație financiară aplicată din România, adresat elevilor de gimnaziu, ce are ca scop dezvoltarea competențelor antreprenoriale complexe, utilizând o monedă virtuală proprie, SRBan.

Prima moneda virtuală educațională din România

Prima moneda virtuală educațională din România

 SRBanul a luat naștere din nevoia noastră, ca adulți responsabili de educația unor viitori oameni mari, de a-i învăța pe copii cum să utilizeze rațional resursele pe care le au sau cum pot fi acestea obținute, economisite sau investite. 

Cristina Catană Bucă, fondator al Școlii Româno-Britanice

SRBanul este prima monedă virtuală educațională din România, fiind un token dezvoltat pe reteaua cryptomonedei Solana pe care Școala Româno-Britanică îl pilotează de un an în programul său de educație antreprenorială a elevilor din ciclul gimnazial.

Dezvoltarea acestui token a fost posibilă cu ajutorul lui Alin Mechenici, fondator CHENIST Cybersecurity. Echipa de profesori a Școlii Româno-Britanice a dezvoltat, utilizând această nouă metodă de acțiune, un program de educație antreprenorială aplicată.

Astfel, pe parcursul claselor primare elevilor le sunt introduse, prin evenimente antreprenoriale de tipul Târgurilor de Crăciun sau de Paște,  noțiunile de bază din educația financiară: bani, produs/serviciu, consum, preț, venituri, cheltuieli, buget.

În clasa a V-a, elevii își constituie primul buget personal și au primele lor venituri din SRBani, o bursă de promovare pe care o primesc la începutul fiecărui an de gimnaziu, dar și o parte din bursele de merit și cele de performanță care le sunt acordate tot utilizând moneda virtuală proprie. Totodată, la sfârșitul anului, elevii pot să definească tipurilor de monede, de tranzacții, de carduri și conturi.

În clasa a VI-a, elevii explorează conceptele de piață, cerere, ofertă și consum. Se introduce astfel utilizarea SRBanilor în ecosistemul școlar: market propriu, ca mijloc de plată în cadrul tuturor evenimentelor cu vânzare.

În clasa a VII-a, elevii studiază conceptele de job, salariu, bancă, deschidere/închidere cont, dobândă, economisire, credit și le aplică utilizând SRBanii în propria lor Bancă. Mai mult, adolescenții vor avea posibilitatea de a dobândi venituri suplimentare în SRBani din joburi interne pentru care vor aplica cu scrisori de motivație și CV-uri, iar cei selectați vor participa la interviuri pentru postul dorit.

Clasa a VIII-a este dedicată investițiilor și proceselor dintr-o companie. Astfel, elevii dezvoltă în echipe firme de exercițiu pentru furnizarea de produse și servicii utilizând exclusiv SRBani ca monedă de tranzacționare. Începând cu anul şcolar 2008-2009 metoda “FIRMA DE EXERCIŢIU” a fost introdusă în curriculum–ul obligatoriu profilul servicii, la clasele a XI-a şi a XII-a, însă poate să fie un mecanism impecabil de aplicare transdiciplinară a tuturor conținuturilor educaționale studiate la aproape toate disciplinele școlare din ciclul gimnazial. Concret, o astfel de „firmă“ îşi desfăşoară activitatea (pe o durată limitată de timp) într-un spațiu şcolar sau online, unde elevii învaţă practic cum să conceapă şi să conducă o afacere cu ajutorul unui profesor-coordonator. Sunt simulate operaţiuni pe care întreprinzătorii din mediul real de afaceri le desfăşoară în mod curent, de la elaborarea unui plan de afaceri sau pitch până la cele de producţie, marketing, IT, reurse umane, contabilitate, management şi chiar închidere. Până în prezent nu exista o monedă educațională care să permită elevilor să înțeleagă pe deplin procesul educațional, majoritatea proceselor rămânând la nivelul de informație. Cu ajutorul SRBan, elevii vor putea să experimenteze în mod aplicat toate procesele din cadrul unei companii.

Arhitectura curriculară a Școlii Româno-Britanice permite transdisciplinaritatea de la clasele primare până la gimnaziu și transformă școala într-un ecosistem de învățare pentru dezvoltarea integrală a elevului: fizic, emoțional, cognitiv, relațional, cu bucuria de a învăța. În felul acesta educă generații de oameni cu valori, principii și credințe proprii, sustenabile și benefice comunităților din care vor face parte.

Școlile Româno-Britanice din România funcționează ca unități de învățământ private, autorizate de către Ministerul Educației Naționale prin Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – ARACIP pentru partea de curriculum național,  implementează strategia națională a Marii Britanii de predare a limbii engleze, fiind totodată și centre de pregătire pentru examenele Cambridge, alegând British Council ca partener pentru organizarea examinărilor pentru elevi și profesori. 

Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă (ARTI) a dezvoltat conceptul Școlii Româno-Britanice drept model educațional replicabil în comunitățile mici și la nivelul școlilor publice cu scopul de a crește calitatea sistemului de învățământ românesc, inovând anual cu programe educaționale proprii. 

Sumele investite prin cumpărarea SRBanilor vor finanța programul de educație antreprenorială din Școala Româno-Britanică și vor susține extinderea utilizării acestei monede către orice unitate de învățământ doritoare.

"Dă unui om un peşte și îl hrăneşti o zi. Învață-l să pescuiască și îl hrăneşti pentru toată viaţa." Andrew Carnegie

Despre Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă

Asociatia Romana a Tinerilor cu Inițiativă este o organizație non-profit implicată în dezvoltarea comunităților locale de peste 20 ani. În prezent, ARTI are în implementare șapte programe umbrelă ce dezvoltă la rândul lor diferite proiecte la nivel local sau national. Acestea sunt: Centrul de Voluntariat VOLUNTARIS (organizatorul Semimaratonului Craiovei), REPER (in cadrul caruia sunt dezvoltate proiectele Școala Româno-Britanică, conceptul comunitar EduBenefits, platforma homelearning.scoalabritanica.ro și prima franciză socială educațională din România), Centrul de Training, CISO - Centrul de insertie socială și stimulare a ocupării, SAD (Stop analfabetismului drept mostenire - Scoli asociate, Școala de Vară la Țară), SUPORT (Centrul de informare și consiliere pentru copii și părinți – serviciu social acreditat) și EDUTIC - primul centru de cercetare aplicată pentru utilizarea TIC în educație.

Taguri: antreprenoriateducatieeleviproiectemonedaartitokensrbangimnaziu
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/fastrackids-craiova/coala-romano-britanica-lanseaza-srban-prima-moneda-virtuala-educationala-din-romania