3 lucruri pe care trebuie sa le cunosti despre serviciile SEO inainte sa semnezi un contract!

BUCURESTI - 4 martie 2020

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Ramura de comert online din tara noastra s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, iar una dintre consecintele concurentei tot mai puternice pe majoritatea segmentelor este crearea nevoii stringente de servicii SEO. Tocmai de aceea, numarul de firme si specialisti in continua crestere se vor inghesui sa-ti promita ca te vor duce in primul loc in Google, iar daca nu esti la curent cu activitatea din spatele serviciilor SEO, s-ar putea chiar sa ii crezi.

www.iAgency.ro

www.iAgency.ro

Cum functioneaza SEO?

Principiul este foarte simplu: orice afacere care ofera produse sau servicii prin intermediul internetului se bazeaza pe numarul de vizite care se traduce in clienti. Astfel, companiile de marketing online si specialistii care ofera servicii SEO se vor lupta sa iti aduca un trafic mai mare pe site prin afisarea paginilor site-ului tau printre primele rezultate ale cautarilor efectuate de utilizatori in Google.

Practic, daca tu vinzi masinute cu telecomanda si un potential cumparator va introduce in Google expresia “masinute cu telecomanda”, ideal ar fi sa ii apara site-ul tau printre primele rezultate. Rar se intampla acest lucru “de la sine”, motiv pentru care specialistii si firmele care ofera servicii SEO vor lucra pentru a-ti pozitiona site-ul cat mai bine. Cu cat pozitia ta este mai buna in pagina de rezultate, cu atat traficul pe site va fi mai mare, iar sansele ca cineva sa faca o achizitie vor creste.

Acesta este un exemplu simplificat, asadar lucrurile nu vor fi chiar atat de facile in realitate. In plus, natura serviciilor SEO este in continua schimbare, asadar in randurile ce urmeaza vei descoperi cateva detalii despre acest domeniu pe care ar trebui sa le cunosti atunci cand negociezi un contract cu o firma sau un specialist din aceasta bransa.

1. SEO nu este un simplu proces tehnic!
Aceasta activitate a luat nastere ca o serie de masuri tehnice menite sa “pacaleasca” motorul de cautare, iar multe dintre acele metode sunt astazi interzise. De-a lungul timpului, serviciile SEO s-au dezvoltat si diversificat atat de mult, incat astazi au ajuns sa cuprinda tehnici din sfera IT, webdesign-ului, marketingului clasic si comunicarii.

Serviciile SEO moderne implica un volum foarte mare de lucru si crearea unui continut de calitate superioara pentru a putea aduce rezultate multumitoare, motiv pentru care dupa verificarea tehnica a site-ului tau si efectuarea modificarilor care se impun, compania de servicii SEO va lucra la realizarea de materiale publicitare pentru mediul virtual. Acestea vor aduce atat beneficii directe (prin generarea de lead-uri), cat si beneficii SEO, contribuind la imbunatatirea pozitiilor site-ului tau pe cele mai importante expresii ale domeniului.

2. Este aproape imposibil sa atingi prima pozitie in Google intr-un domeniu cu competitie mare
In ultima vreme, Google a inceput sa acorde o importanta mult mai mare brand-urilor, motiv pentru care eforturile specialistului sau companiei ce ofera servicii SEO te-ar putea ridica, in functie de calitatea lor, pana in top 5.

Foarte multe persoane aleg sa viziteze site-ul unui brand atunci cand vor sa faca o achizitie, asadar in loc sa caute “televizor diagonala 126 cm” in Google, vor scrie numele magazinului virtual si vor cauta produsul dorit direct in oferta acestuia. Tocmai de aceea, pentru a ajunge in top 3 intr-un domeniu cu concurenta puternica, va fi necesar nu numai sa investesti o suma considerabila in servicii SEO de cea mai buna calitate, dar sa si aloci un buget pentru publicitate clasica: TV, radio, stradal etc.

3. Vanzarile ar putea creste mai putin (sau mai lent) decat te astepti
Atunci cand serviciile SEO de care beneficiezi sunt de calitate, vei observa cresteri constante in traficul lunar. Cu toate acestea, vanzarile ar putea ramane in urma acestor cresteri. Explicatia nu este complicata: desi traficul va creste fiindca site-ul tau va fi in prima pagina, conversia inca va depinde de experienta utilizatorului pe site si oferta pe care o pui la dispozitie. Practic, daca preturile sunt prea mari, produsele/serviciile sunt de calitate inferioara sau acestea nu sunt prezentate corespunzator, marea majoritate a vizitatorilor vor iesi de pe site fara sa faca o achizitie.

O companie profesionista care ofera servicii SEO iti va spune de la bun inceput ca aceasta colaborare implica efort si din partea ta. In plus, o astfel de firma nu-ti va garanta atingerea primei pozitii doar ca sa obtina contractul, ci iti va oferi asteptari reale in functie de domeniu, competitie, obiceiurile utilizatorilor din online in ceea ce priveste nisa ta si bugetul lunar pe care il poti aloca.