Bicicleta eliptica este aparatul perfect daca ai aceste obiective fitness!

Deva - 27 februarie 2020

Comunicat tip General in Sport

Sesiunile de exercitii ce presupun o varietate de miscari, pozitii si prize pe bicicleta eliptica sunt foarte apreciate in randul entuziastilor de fitness pentru efectele benefice pe care le au asupra corpului.

www.Sport-mag.ro

www.Sport-mag.ro

Pe langa intarirea si definirea diverselor grupe de muschi implicate in antrenament (ale bratelor, coapselor, gambelor, posteriorului si spatelui), folosirea unei biciclete eliptice in mod regulat iti permite sa arzi caloriile in ritm accelerat, slabind si topind tesutul adipos.

Beneficii si utilizari
Daca vrei sa te bucuri de rezultate deosebite pe bicicleta eliptica, recomandarea specialistilor este sa desfasori cel putin 3 antrenamente de 30-45 de minute pe saptamana. Bineinteles, aceste sesiuni de antrenament trebuie sustinute cu o dieta corespunzatoare si cu odihna si recuperare. Astfel, daca ti-ai setat obiective fitness specifice, descopera ce-ti poate oferi bicicleta eliptica in randurile de mai jos!

Topirea depozitelor de grasime
Arderea caloriilor este principalul obiectiv atunci cand vrei sa slabesti, iar numarul acestora va fi influentat in mare parte de intensitatea antrenamentelor pe care le desfasori si de efortul depus. Tocmai de aceea, viteza cu care pedalezi si rezistenta la care ajustezi aparatul vor fi detalii decisive. Orientativ, iata cate calorii poti arde intr-o ora de pedalat la diferite intensitati:

- mers (5 km/h) - circa 200 kcal
- program de intensitate medie - 450 kcal
- program de intensitate ridicata - 650 kcal
- program de intensitate foarte ridicata - 830 kcal.

Daca vrei sa parcurgi un proces sanatos de slabire si sa dai jos kilogram cu kilogram, va fi necesar sa asiguri 3 sesiuni intense de antrenament a cate 60 de minute in fiecare saptamana, adica 13 ore de solicitare pe bicicleta eliptica (650 x 13 = 8.450kcal).

Cu cat “lucrezi” mai tare, cu atat vei arde mai multe calorii per sesiune, insa trebuie sa stii ca nu vei putea sustine antrenamente care te solicita la maximum pentru o perioada foarte lunga de timp. In acest sens, sfatul specialistilor este sa alternezi sesiunile de intensitate medie (1-2 antrenamente pe saptamana a cate 45-60 minute) cu cele de tip HIIT (1-2 antrenamente de 30 de minute cu intensitate variabila).

Tonifierea musculaturii
Bicicleta eliptica permite antrenamente complete, care iti vor solicita intreg corpul: bratele, abdomenul, spatele, dar mai ales coapsele, gambele si fesierii. Practic, daca vei folosi acest aparat la o rezistenta de pedalare ridicata, vei intari si sculpta muschii din aceste zone. Daca vei alege valori mai mici ale rezistentei, insa, vei imbunatati numai sistemul cardiovascular si conditia fizica.

Muschii din partea inferioara a corpului sunt folositi in permanenta pe parcursul exercitiilor. Cei din partea superioara, insa, vor fi antrenati numai in cazul in care folosesti corect manerele mobile ale aparatului.

Astfel, muschii spatelui si bicepsul te vor ajuta sa tragi manerul catre tine, iar pectoralii si tricepsul vor fi solicitati la fiecare impingere a manerului. Pentru a mentine pozitia corecta si echilibrul corpului, abdomenul va fi incordat permanent.

Atunci cand vrei sa concentrezi antrenamentul pe musculatura picioarelor si a posteriorului, mareste rezistenta la pedalare si foloseste manerele fixe. Daca vrei sa lucrezi abdomenul, pedaleaza inapoi, iar daca solicitarea nu ti se pare prea mare, incearca sa pedalezi inapoi fara sa te tii de manere.

Recuperare musculara
Bicicleta eliptica iti pune la dispozitie sansa de a solicita intens o multitudine de grupe de muschi fara socuri sau miscari libere, necontrolate, motiv pentru care acest aparat este perfect si pentru sesiuni de recuperare musculara in urma accidentarilor sau perioadelor indelungate de inactivitate.

Cu toate acestea, daca esti in convalescenta dupa o interventie chirurgicala desfasurata recent, recomandarea antrenorilor de pretutindeni este sa intrebi medicul daca poti incepe antrenamentele pe un aparat fitness.