Top 6 trucuri pentru a fi mai organizat cand lucrezi de acasa

BUCURESTI - 6 martie 2024

Comunicat tip General in Afaceri

Productivitatea persoanelor care lucreaza remote este un subiect des dezbatut, fiindca parerile sunt impartite. Exista numeroase studii care confirma beneficiile muncii de acasa, in timp ce, din alte cercetari, reiese ca productivitatea celor care lucreaza de acasa este afectata. De exemplu, un studiu efectuat in 2023, de Massachusetts Institute of Technology si University of California, Los Angeles, releva faptul ca cei care lucreaza de acasa pot fi cu 18% mai putin productivi decat cei care lucreaza fizic, de la birou. Avand in vedere aceste statistici, iti prezentam cateva trucuri pentru a fi mai organizat si mai productiv, cand lucrezi de acasa.

Top 6 trucuri pentru a fi mai organizat cand lucrezi de acasa

1. Foloseste notite
Un prim pas pentru a fi organizat in activitatea ta de birou este sa-ti notezi ce ai de facut in ziua sau chiar in saptamana respectiva. Cu toate ca exista aplicatii online sau functii in calculator, unde poti nota diverse sarcini, creierul uman poate reactiona mai bine la ceea ce notezi in scris, fiindca iti ramane intiparit in minte. Mai mult decat atat, daca folosesti notite adezive pe care sa le ai mereu in fata ta, esti expus in mod constant acelor informatii, in loc sa-ti verifici periodic telefonul mobil. Iar fiindca notitele adezive nu se lipesc intotdeauna in mod ideal, poti folosi banda scotch pentru a le organiza mai bine, atat pe perete, cat si in agenda ta si nu numai.

2. Pune deoparte dispozitivele care te-ar putea distrage
Munca de acasa presupune o libertate mai mare, deoarece esti pe cont propriu si nu te monitorizeaza nimeni in mod fizic. Totodata, cu aceasta libertate vine si tentatia de a-ti verifica telefonul in mod constant. Acest obicei iti poate afecta productivitatea, motiv pentru care poti lua in considerare sa iti pui telefonul mobil deoparte, in timpul orelor de lucru, si sa il verifici doar atunci cand iei o pauza.

3. Pastreaza biroul strict pentru munca
Pentru a pastra spatiul de lucru organizat, este indicat sa nu desfasori alte activitati la birou. Respecta-ti programul de pauze si ia pauza de masa in bucatarie sau pe terasa, insa nu la biroul unde lucrezi. Este important pentru creierul tau sa perceapa spatiul respectiv ca fiind strict o zona de lucru. Astfel, in momentul in care te asezi la birou, te vei putea concentra mai usor la ceea ce ai de facut.

4. Adopta o infatisare prezentabila
Persoanele care lucreaza remote se bucura de un nivel de confort mai mare, fiindca nu este necesar sa se imbrace in tinute office sau sa piarda timp, pe drumul spre birou. Cu toate acestea, este bine pentru psihicul tau sa nu te lasi pacalit de acest confort pentru care nu depui niciun efort. Chiar daca ai sau nu un video call in ziua respectiva, schimba-te de pijamale, aranjeaza-te si vei vedea ca ziua ta va fi mai productiva.

5. Investeste in confortul tau
In general, persoanele cu joburi care nu presupun efort fizic se pot confrunta cu dureri de spate, de articulatii si nu numai. Poti lua masuri pentru a-ti crea un nivel mai mare de confort. Investeste intr-un scaun de birou ergonomic, care sa iti permita sa stai cat mai confortabil. De asemenea, poti avea un mousepad cu memorie, pentru a-ti odihni incheietura mainii, atunci cand folosesti mouse-ul. Dupa ore intregi de stat jos, iti pot amorti picioarele, iar atunci, poti folosi un suport de picioare pentru birou.

6. Creeaza un spatiu care te inspira
Curatenia si organizarea sunt principalele elemente pentru a avea un spatiu de lucru productiv. Pe langa acestea, poti adauga elemente care sa creeze o nota personala si sa te inspire sa lucrezi mai eficient. Aeriseste in mod regulat incaperea in care lucrezi, pune o planta de camera sau o vaza cu flori si aprinde o lumanare parfumata. Secretul sta in detaliile care fac din biroul tau un loc placut pentru a-ti desfasura activitatea.
Organizarea biroului tau este un aspect esential pentru a fi productiv si a te simti bine in spatiul tau de lucru. Este important sa lucrezi intr-un mediu placut, iar daca tii cont de aceste 6 trucuri, vei reusi sa ai un spatiu de lucru care sa-ti faca munca de acasa mai organizata.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/seo-monitor/top-6-trucuri-pentru-a-fi-mai-organizat-cand-lucrezi-de-acasa1