ROMÂNE, nu lăsa economia sa moară!Consumă alimente produse în ȚARA TA!

Locul desfasurarii: Bucuresti

Organizator: Asociatiile Patronale si Sindicale din Industria Alimentara

Studiile ne arată că România ar putea hrăni 100 de milioane de oameni cu produse de calitate, la prețuri accesibile, comparabile cu cele din Uniunea Europeană.
Ce ne lipsește? Un minim efort de susținere a agriculturii și a industriei alimentare prin strategii coerente la nivel național venit din partea autorităților. Cum această susținere întârzie, noi, producătorii autohtoni, ne-am hotărât să ne adresăm celui mai important partener al nostru – Consumatorul Român. Așadar...

ROMÂNE, nu lăsa economia sa moară!
Consumă alimente produse în ȚARA TA!

Peste 2 milioane de români lucrează în industria alimentară și în agricultura din țara noastră. Prin această campanie trebuie să atragem atenția consumatorilor, că aproximativ un sfert din familiile din țara noastră depind de veniturile produse de aceste sectoare. O dereglare acum a fluxului de producție survenită pe fondul unei eventuale recesiuni, ca urmare a crizei financiare mondiale, poate duce aceste industrii direct la faliment! Asta înseamnă reducerea locurilor de muncă, dispariția multor întreprinderi, scumpirea alimentelor pentru că, în final, fiecare dintre noi să aibă de suferit.


ALȚII AU REUȘIT
În alte țări conștientizarea relației dintre consumul de produse autohtone și bunăstarea macroeconomică începe încă de pe băncile școlii. Conceptul de a utiliza si de a consuma produse fabricate local este privit ca un mecanism naționalist de importanță majoră în statele europene. De exemplu, în Elveția există un adevărat cult bine implementat în mentalitatea cumpărătorilor pentru consumul mărfurilor autohtone. Populația știe că orice produs național achiziționat asigură locuri de muncă pentru țara respectivă și creștere economică, deci bunăstare socială. În America Latină programele de promovare a produselor locale sunt la fel de ofensive pentru asigurarea veniturilor propriei țări. În Statele Unite, în Canada și în Franța există comunități « fanatice » pentru acest tip de consum. Astfel, așa numiții « locavori » nu concep să consume alimente produse la mai mulți kilometri decât o limită prestabilită și respectată cu strictețe. Ieșirea din criza economico-financiară care a afectat grav Coreea de Sud la sfârșitul anilor ‘90 ar fi fost de neimaginat fără solidaritatea necondiționată a coreenilor față de producătorii interni. Deci se poate!


NOI CA NOI...
În 2007, un grup de asociații profesionale de profil își propunea inițierea unei campanii de informare având ca scop stimularea consumului de produse romanești în vederea revigorării industriei alimentare și încurajarea acesteia de a folosi materii prime produse de agricultura românească.
Inițiatorii erau: Asociația Romană a Cărnii (A.R.C.), Patronatul Național al Viei și Vinului (P.N.V.V.), Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (A.P.R.I.L.), Federația Naționala a Sindicatelor din Agricultură (Agrostar) și Federația Națională a Sindicatelor din Industria Alimentară (Sindalimenta) . În viziunea noastră, campania ar fi putut demara prin finanțare proprie pentru ca, în 2008, acțiunea să primească sprijinul Guvernului constând într-o cofinanțare de la Bugetul de Stat. Agenția de Strategii Guvernamentale a considerat acest demers ca fiind inoportun (!?).


VESTEA CEA BUNĂ – RELANSĂM CAMPANIA!
Pentru că producătorii români nu pot sta cu mâinile în sân așteptând ca recesiunea să ne bată la ușă, grupul de inițiativă și-a propus să reia ideea campaniei PRODUS ÎN ȚARA TA pentru anul 2009 – de astă dată cu mult mai multă determinare și încredere în forțele proprii. Va fi nevoie însă ca actualele declarații ale liderilor politici să se transforme în bani.
Obiectivele campaniei vor fi: susținerea agriculturii și industriei alimentare românești, încurajarea folosirii materiilor prime din țara noastră, menținerea în activitate a întreprinderilor și păstrarea locurilor de muncă pentru romanii care lucrează în aceste ramuri.

PRIMUL PAS – ACUM!
Sub egida „Porkshop” – ediția a III-a, asociațiile patronale și sindicale din industria alimentară vor organiza o dezbatere maraton la care vor participa și reprezentanți ai „facțiunilor responsabile” din Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Autorității Naționale Sanitar Veterinare, Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Colegiului Medicilor Veterinari. Evenimentul va avea loc Joi, 18 Decembrie 2008, în incinta « Clubului Țăranului Român ».



Evenimentul nu ar fi putut avea loc fără efortul și susținerea companiilor Aldis, Angst, Boromir, Danone, Dobrogea, Domeniile Dealu Mare, Integra, Murfatlar, Salsi și Selgros.


ARC- Mihai Vișan
PNVV- Ovidiu Gheorghe
Rompan- Aurel Popescu
Sindalimenta- Dragoș Frumosu

Despre ANGST RO SA

Grupul Angst deţine două fabrici de carne, una de lapte şi preparate din lapte, o fermă de vaci şi o reţea de 25 de magazine specializate, dintre care 17 funcţionează în Bucureşti, 2 în Buftea, 3 în Oradea şi câte unul în Otopeni, Sinaia, Cluj. În portofoliul Angst se mai numără şi brand-urile SantiVia şi Salsi.

Participare: Intrare libera