Afacere pe timp de criza: spalatorie auto fara apa la sediul firmelor de leasing

Locul desfasurarii: Bucuresti

Organizator: Spalare In Parcare

Afacere pe timp de criza: spalatorie auto fara apa la sediul firmelor de leasing

Tanarul Andrei Popa s-a imbogatit spaland masinile soferilor care nu au mai avut bani de rate la leasing. Firmele de leasing le-au luat masinile inapoi si acum sunt obligate sa le tot dichiseasca, pentru a le rula mai departe. De cand a venit criza economica, afacerea tanarului a explodat cu 200%. Cand restul patronilor concediau, el angaja. A dezvoltat conceptul de spalatorie auto mobila, spalatorie auto fara apa care-ti spala masina direct in parcare. Deja are 23 de francizati in toata tara. Spalare In Parcare este o afacere pe timp de criza.

Marele câştig a venit peste el anul trecut, când criza dăduse peste cap toată România. Bucureşteanului Andrei Popa, 30 de ani, nu-i venea să creadă ce frumos îi merge afacerea: în toamnă, când şomajul se îngroşa de la o zi la alta, lui îi crescuse cifra de afaceri cu... 200%. Ba chiar a trebuit să mai angajeze trei oameni, peste cei şase vechi, că altfel n-ar fi făcut faţă. Şi până acum spăla maşinile diverselor firme, direct în parcare, dar de data asta comenzile curgeau pe bandă rulantă. Apoi, la asta s-a adăugat valul francizaţilor.

Sunau oameni din toată ţara, dornici să-i cumpere ideea şi apoi să facă şi ei bani din spălatul maşinii în parcare. Unii erau dintre cei care şi-au dat seama că n-au nici o şansă să treacă bine criza decât dacă au ei afacerea lor. Acum, Andrei are 23 de francizaţi împrăştiaţi prin toată ţara şi mulţi alţii urmează la rând. Iar soluţia de spălat maşina, din aceea care nu foloseşte jetul de apă, ci numai un spray, n-o mai cumpără din altă parte, ci şi-o produce el singur, într-o mică făbricuţă din Bucureşti.

130 de maşini dintr-un foc, numai de la o singură firmă de leasing

Şi când credea că asta a fost tot, iată că a venit boomul maxim, chiar acum, în martie: a început să aibă comenzi de la firmele de leasing. Prima i-a întrecut orice aşteptări, 130 de maşini dintr-un foc, de la aceeaşi firmă.

"Explicaţia este următoarea: cum multă lume nu-şi mai permite să plătească ratele la leasing, oamenii au înapoiat maşinile. Firma este interesată să le întreţină bine ca să le poată da mai departe. Şi acolo intervenim noi, pentru ca maşina să arate mereu ca nouă şi să strălucească", ne-a spus Andrei. La asta se mai adaugă maşinile unei fabrici de mobilă, ale unei mari firme de mezeluri, ale unui hipermarket, ale unui dealer de maşini şi ale parcurilor auto de toate felurile cu mai mult de zece maşini. Plus curăţatul celor expuse prin malluri sau cine ştie prin ce alte locuri publice. Ele trebuie dichisite-oglindă, căci lumea obişnuieşte să le umple de amprente şi de dâre uleioase.
"Banii se încasează rapid. Profit foarte bun pe fiecare maşină spălată"
Până în 2007, când şi-a deschis afacerea, tânărul încercase trei rânduri de şefi, plus alte două afaceri. Fusese, treptat, director de vânzări la o firmă, director de distribuţie la alta şi om de comunicare la a treia. Într-o zi şi-a dat seama că vrea ceva numai al lui şi s-a băgat în publicitatea outdoor. Vindea spaţiu publicitar pe panouri, pentru diverse firme. Apoi a mai ţinut şi o revistă gratuită, tot de publicitate. Afacerile erau micuţe, dar ambele mergeau bine.

"Până la urmă le-am vândut pe amândouă. Nu pentru că voiam să scap de ele, dar tocmai primisem o ofertă foarte bună", zice. Afacerea cu spălatul maşinilor în parcare a început-o cu 1.000 de euro. Adică banii de lavete şi de câteva sute de soluţii pentru spălat, din acelea fără jet de apă, ca în spălătoriile obişnuite. "Am pornit în parcarea subterană a unui mall din Bucureşti, împreună cu doi angajaţi, spălând şi eu maşini cot la cot cu ei. În scurt timp mi-am dat seama că afacerea poate deveni foarte profitabilă fiindcă are marele avantaj al refinanţării continue. Adică, banii se încasează foarte rapid. În domeniul acesta ai un profit foarte bun pe fiecare maşină spălată. Costul pe maşină e de numai 20% din preţ", explică Andrei Popa. Aşa a ajuns ca anul trecut să aibă o cifră de afaceri de 45.000 de euro, dintre care jumătate profit.

Oameni angajaţi doar dacă se pricep să cureţe maşina cu stil

Rar angajează oameni care au lucrat într-o spălătorie obişnuită. Aceia au alt stil de lucru, mai agresiv, obişnuiţi fiind să scalde maşinile într-un jet de apă. Oamenii lui trebuie să mângâie caroseria. Aşa că i-a ales pe sprânceană, numai din firmele de curăţenie. A luat şi trei femei, la curăţat interiorul maşinii, că ele sunt mai migăloase la aşa ceva şi mereu fac treabă mai bună decât bărbaţii. La angajare le face training. Ai crede că e simplu să dai cu laveta, dar nu. "De-abia după a şaptea maşină poţi să spui că au învăţat foarte bine meseria", spune Andrei. Nu ne dă voie să le spunem oamenilor lui "spălători", ci "personal de curăţenie".

"Asta fiindcă omul face totul manual şi trebuie într-adevăr să aibă o mână foarte bună, să se mişte rapid. Soluţia fără apă (sau Waterless) curăţă mizeria mică spre medie, deci nu şi noroiul uscat. Acela se curăţă cu altceva, spumant şi apă. Waterless, însă, merge pe geamuri, pe caroserie, pe lemn şi pe bordul din plastic. Şi mai merge şi acasă, în gospodărie, pe unele suprafeţe. Nu e bună pentru textile, materiale absorbante şi cauciuc. Pentru maşini, se foloseşte numai laveta ataşată soluţiei, căci toată murdăria rămâne în lavetă. Apoi, laveta nu se aruncă, ci se poate spăla şi refolosi. Nu zgârie vopseaua, ba chiar o protejează, având şi efect antistatic. Şi mai are şi un efect de perlare. Asta înseamnă că, atunci când plouă, picăturile devin ca nişte mici perle, iar murdăria se depune mai greu", zice tânărul.

O astfel de soluţie costă între 30 şi 60 de lei, iar o cutie îţi ajunge pentru cinci - zece spălări, depinde de care cumperi, mai mare sau mai mică. "Soluţia este ecologică fiindcă nu cere apă, ca la spălătoria obişnuită. Acolo se folosesc, în medie, în jur de 150 de litri de apă pe o singură maşină, un consum imens. În unele ţări deja există restricţii la consumul de apă pentru aşa ceva", ne explică Andrei.
Cu maşina personală umblă mai mult nespălată - o ţine murdară ca să aibă pe ce face demonstraţii clienţilor. Sau, în cel mai fericit caz, o spală numai pe jumătate, să atragă atenţia. Şi chiar aşa se şi întâmplă, căci se trezeşte des, în trafic, cu câte un şofer: "La ce spălătorie ai dus-o, dom'le, de şi-au bătut joc de ea?"

Mai multe informatii pe www.SpalareInParcare.ro

Sursa: GANDUL


www.SpalareInParcare.ro

Despre ANPO MEDIA GROUP

Suna acum la 0729.05.23.97 si beneficiaza
de reducerea de 25% acordata primilor 5 inscrisi!

Participare: Intrare libera