Cele mai puternice branduri românești în 2023

BUCURESTI - 2 octombrie 2023

Comunicat tip General in Afaceri, Media / Publicitate, Retail

Live site

Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.

Vineri, în cadrul evenimentului BrandRO, Top 50 cele mai puternice de branduri românești din 2023 a fost prezentat public.

Vineri, în cadrul evenimentului BrandRO, Top 50 cele mai puternice de branduri românești din 2023 a fost prezentat public.

 Urmărim modul în care business-urile apar, cresc și se dezvoltă și ne bucurăm că putem asista la o consolidare a brandurilor românești. BrandRO este evenimentul Biz care aduce în prim-plan evoluția și revoluția brandingului local și prezintă cele mai puternice branduri românești, iar de 14 ani ne bucurăm că putem să urmărim evoluțiile și tranformările brandurilor locale în cel mai așteptat și apreciat clasament din piața de business românească. 

Marta Ușurelu, Owner Biz

Cel mai așteptat top al brandurilor românești, realizat de 14 ani de revista Biz și Unlock Market Research, a ajuns la ediția 2023. Vineri, în cadrul evenimentului BrandRO, Top 50 cele mai puternice de branduri românești din 2023 a fost prezentat public. Pentru prima oară de când este realizat acest top, el este completat de unul nou dedicat brandurilor mai tinere de zece ani.

Oamenii au declarat că în 2023 au cumpărat la fel de multe mărci/produse românești ca anul trecut (46%) si chiar mai multe în ultimul an (28%). Asistăm asadar la o cerere mai mare pentru branduri românești decât în trecut, 39% estimând că anul viitor vor cumpăra mai multe mărci românești.

“Suntem într-o eră în care să fii brand românesc e mai cool și mai profitabil decât să vii din altă țară. Și asta pentru că românii au început să se simtă bine în pielea lor și să le placă la ei acasă. Oamenii învată să-și accepte rădăcinile, să le aprecieze și să le respecte. Odată cu această asumare începe dezvoltarea României, cu oameni și prin oameni.  Anul aceasta ne-am bucurat să aducem în prim plan brandurile tinere, ideile de business smart și moderne, cele care vor sustine cel mai probabil România de mâine. Depinde de noi să le susținem, acum, când au nevoie. Ar trebui să învățăm că sustinerea nu înseamnă să te lipești de succesul cuiva când îi este bine, ci să fii alături de el atunci când are cu adevărat nevoie“, consideră Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research.

Brand RO 2023

Arctic și Borsec sunt cele mai puternice branduri românești, în topul realizat de Biz și Unlock Research și prezentat la evenimentul BrandRO 2023.

Pe locul doi în clasamentul acestei ediții se află eMAG, în timp ce poziția a treia este ocupată de Napolact. Între primele locuri din top se mai află Aqua Carpatica, Bucovina, Pate Bucegi, FAN Courier, Dorna, Dacia și Gerovital.

”Urmărim modul în care business-urile apar, cresc și se dezvoltă și ne bucurăm că putem asista la o consolidare a brandurilor românești. BrandRO este evenimentul Biz care aduce în prim-plan evoluția și revoluția brandingului local și prezintă cele mai puternice branduri românești, iar de 14 ani ne bucurăm că putem să urmărim evoluțiile și tranformările brandurilor locale în cel mai așteptat și apreciat clasament din piața de business românească.”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.

Pentru prima data de când prezintă topul celor mai puternice branduri românești, Biz a introdus în acest an, cu ajutorul Unlock Market Research, o cercetare în premieră: Noul val BrandRO.

”Noul val BrandRO  pune în prim plan businessuri românești crescute în ultimii zece ani si arată cât de dinamică este piața. Unele nume din top, pe care-l veți regăsi integral în numărul din octombrie al revistei Biz, arată că niciun jucător nu ar trebui ignorat. Mai mult, si cei cu resurse limitate sau de pe piețe ultra-nișate reușesc să-și consolideze o imagine națională de branduri puternice”, consideră Gabriel Bârligă, redactor șef Biz.

Topul Brandurilor Românești Tinere este condus de Tazz, urmat de Lăptăria cu Caimac și 5toGo.

Brandurile noi românești sunt considerate agile, flexibile, curajoase, cu idei noi și inovatoare, în armonie cu lumea, efervescente. Mai mult, consumatorii cred că brandurile noi românești sunt „efervescente” și își asumă riscuri, prin comparație cu cele vechi văzute mai puțin agile, rezervate, constante, disciplinate și adaptate.

„Anul acesta avem un top al mărcilor românești mult mai dinamic. Putem spune că suntem într-un punct de inflexiune care poate să genereze schimbări pozitive și de durată în peisajul mărcilor românești. Deschiderea este mare însă mărcile trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor. Mărcile românești mici au un potențial enorm de creștere și multe sunt pe punctul de a ieși din nișa și ajunge mărci naționale sau chiar internaționale. Însă, pentru a fi posibil acest pas, inclusv noi, consumatorii, trebuie să fim acolo, să le încurajăm și să le oferim mereu feedback-ul nostru onest. Pentru că doar prin conversație onestă și feedback constant putem construi împreună o piață a mărcilor românești mai bine definită și, de ce nu, mai valoroasă”, explică Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Market Research.

Top 10 Cele mai puternice branduri românești în 2023

1.    Borsec
1.    Arctic
2.    eMAG
3.    Napolact
4.    Aqua Carpatica
5.    Bucovina
6.    Pate Bucegi
7.    FAN Courier
8.    Dorna
9.    Dacia
10.    Gerovital

 

Top 10 Cele mai puternice branduri tinere românești în 2023

1.    Tazz
2.    Lăptăria cu caimac
3.    5 to go
4.    Fresful
5.    LaDoiPaşi
6.    Untold
7.    Spartan
8.    Neversea
9.    Artesana
10.    Mototol

Top 50 cele mai puternice branduri românești și Topul brandurilor românești tinere  vor fi publicate integral în ediția de octombrie a revistei Biz.  Acestea au fost prezentate și analizate în premieră, vineri, în cadrul evenimentului BrandRO, organizat de Biz și susținut de Borsec, Arctic, Gerovital și Profi.

Metolodogia Brand Ro

Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori  fără a lua calcul indici financiari și comerciali.

Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.

Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.

Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.

O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.

 

Despre Biz si Biz Agency

Revista Biz are una dintre cele mai puternice comunități de business din țară. A organizat evenimente de afaceri și proiecte speciale în cele mai mari orașe din țară și în 11 capitale din lume, pe 3 continente.

Businessul Biz Agency înglobează revistele Biz și  Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events – o divizie puternică de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro.

 

Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.

Biz Market View: Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.

Biz Events: Divizia organizează anual zeci de conferințe de business și evenimente corporate sau gale, transmițând conținut relevant în formate inovatoare și atractive pentru publicurile țintă.

Revista Biz: Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă deschizătoare de drumuri, cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor și comunităților de business.

Biz Storymakers: Divizia transformă mesajele corporate sau de marketing într-o poveste valoroasă din punct de vedere al formei și conținutului, punând la dispoziția brandurilor toate platformele de comunicare ale Biz Agency.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/biz-age/cele-mai-puternice-branduri-romanesti-in-20231