Marian Alecsiu, F64: “Suntem mult mai bine pregatiti pentru Black Friday decat in 2012”

BUCURESTI - 6 noiembrie 2013

Comunicat tip General in Afaceri, IT&C, Tehnologie, Retail, Internet

Live site

Cei mai importanti retaileri romani povestesc zilele acestea pentru Comunicatedepresa.ro cum s-au pregatit pentru Black Friday 2013 si fac o retrospectiva a rezultatelor de anul trecut. Demaram astazi seria interviurilor cu Marian Alecsiu, General Manager F64 - cel mai mare retailer foto-video din Romania.

Comunicatedepresa.ro : Cand ati inceput pregatirile pentru Black Friday 2013?

Marian Alecsiu: Chiar de anul trecut, de cand am terminat cu Black Friday am inceput sa ne facem planuri pentru 2013. Am avut clienti care m-au intrebat inca din iunie daca produsul X o sa intre la Black Friday si am observat ca interesul a aparut mult mai devreme anul acesta.

Marian Alecsiu, F64: “Suntem mult mai bine pregatiti pentru Black Friday decat in 2012”
 Ca noutate, la Black Friday 2013 intra si telefoanele, o categorie noua in magazinul F64. 

Marian Alecsiu, General Manager F64

Comunicatedepresa.ro: Cand ati inceput pregatirile pentru Black Friday 2013?

Marian Alecsiu: Chiar de anul trecut, de cand am terminat cu Black Friday am inceput sa ne facem planuri pentru 2013. Am avut clienti care m-au intrebat inca din iunie daca produsul X o sa intre la Black Friday si am observat ca interesul a aparut mult mai devreme anul acesta. Lumea a devenit foarte receptiva si sensibila la evenimentul Black Friday, iar pentru noi este un prilej sa atragem clienti noi. Am analizat din timp anul acesta cum am putea sa targetam cat mai bine clientii, cum sa ii oferim exact ceea ce cauta si sa ii facem cat mai facila cautarea. In 2012 am inceput pregatirile pentru Black Friday abia in septembrie-octombrie, dar acum am studiat mai atent ce anume si-ar dori clientii.

Am dat startul reducerilor chiar din weekendul trecut, cand am avut un Black Friday al profesionistilor. Actiunea a fost sustinuta de Nikon si a fost dedicata doar aparatelor avansate, produse care nu vor intra la Black Friday 2013, de pe 29 noiembrie. Ne-am asteptat la un interes din partea profesionistilor, dar nu ne-am gandit ca actiunea va avea asa mare succes.

Comunicatedepresa.ro (CDP): Ce pregatiri logistice s-au facut la F64 pentru Black Friday?

Marian Alecsiu (M.A.): Cele mai importante au fost serverele si optimizarea site-ului, astfel incat sa se incarce cat mai repede. Am cautat solutii tehnice si am facut multe imbunatatiri din punct de vedere al functionalitatii.

CDP: Sunteti mai pregatiti decat anul trecut?

M.A.: Cu siguranta o sa fie mai bine, suntem mult mai bine pregatiti decat in 2012. O data ca numar de vizitatori, apoi ca operatiuni pe care acestia le pot face, dar si ca produse, pentru ca toti producatorii si importatorii au devenit mai constienti ca este un eveniment foarte asteptat si s-au implicat mai mult. Anul trecut, de exemplu, nu am fost pregatiti pe zona de call center, nu am suplimentat personalul. Anul acesta vom face o suplimentare de la 4 la 120 de persoane. La depozit exista, de asemenea, o suplimentare de personal. In privinta stocurilor, discutiile sunt incepute inca din vara si acum aproape tot stocul este deja pregatit.

Dar, ca sa pregatesti o actiune de Black Friday, costurile sunt destul de mari. Sunt resurse foarte mari in spate si profitul nu poate fi mare in aceste conditii. Sigur, asta nu inseamna ca mergem in pierdere. Black Friday este mai degraba o actiune de marketing, de awareness. Daca oamenii au o experienta placuta de Black Friday si sunt multumiti de servicile noastre, chiar daca isi comanda doar acum un card de memorie, vor veni si alta data pe site.

CDP: Anul trecut vi s-a blocat site-ul.

M.A.: Da si nu exclud ca asta sa nu se intample si anul acesta. Noi credem ca suntem pregatiti, dar putem sa avem surprize neplacute.

CDP: Aveti mai multi producatori care intra la Black Friday anul acesta ?

M.A.: Da, avem mai multi. Ca noutate, la Black Friday 2013 intra si telefoanele, o categorie noua in magazinul F64. Am reusit sa o implementam de curand in site, dar, deocamdata, avem doar cateva telefoane.

CDP: Sa ne asteptam si la mai multe produse la F64?

M.A.: Cu aproximativ 40% mai multe fata de 2012. Cantitatile sunt mai bine gandite anul acesta fata de 2012, pentru ca am analizat mai bine piata, cum spuneam. Ne asteptam la o crestere a vanzarilor cu 40% si tocmai de aici numarul mai mare de produse.

CDP: Care sunt producatorii de echipamente foto participanti la Black Friday 2013?

M.A.: Vor fi Nikon, Canon, Sony, Samsung si doi producatori de obiective: Tamron si Sigma. Branduri de accesorii avem Elinchrom si Sandisk.

CDP: Stocul este limitat?

M.A.: Cantitatile sunt limitate. Noi am incercat o estimare, dar cel mai probabil vom ramane fara stocuri la un moment dat. In momentul acela n-o sa mai putem aproviziona, niciun furnizor n-o sa ne sustina.

CDP: Care au fost produsele cel mai bine vandute la F64 anul trecut de Black Friday?

M.A.: Au fost DSLR-urile entry level - pentru noi au reprezentat punctul forte - dar si accesoriile: blituri, obiective, carduri de memorie (in special cele cu capacitate mare).

CDP: Cat de mari sunt reducerile anul acesta? Aveti un produs anume cu un discount foarte mare?

M.A.: Nu va fi doar unul. Oferte foarte bune vor fi si la Nikon, si la Canon, la Sony, de asemenea, la Samsung.

CDP: Catre ce echipamente foto credeti ca se vor indrepta pasionatii de fotografie anul acesta?

M.A.: Tot aparateleDSLR vor fi in top, in special entry DSLR-urile, dar si camerele mirroress - o categorie pe care noi o simtim in crestere.

CDP: Cate comenzi, cate produse ati vandut si cate vizite ati inregistrat anul trecut?

M.A.: 5.700 de comenzi si peste 9.000 de produse comandate, adica de peste 15 ori mai mult decat intr-o zi obisnuita. Am fi avut poate vanzari chiar mai mari de atat daca am fi reusit sa sustinem toate comenzile. Am avut in jur de 300.000 de vizitatori, in conditiile in care intr-o zi obisnuita avem aproximativ 10.000 de vizitatori.

CDP: Campania va dura trei zile, ca si in 2012?

M.A.: Da, si anul acesta vom prelungi reducerile in weekend, pentru a reusi sa descongestionam traficul si pentru a reusi sa acoperim cat mai multe cereri.

CDP: La ce ora dati startul reducerilor?

M.A.: La 00.00, ca si anul trecut.

CDP: Aveti emotii pentru Black Friday 2013?

M.A.: Sigur ca avem emotii. Ne punem problema cum facem sa rezolvam orice problema aparuta in momentul acela. Riscul cel mai mare este sa te trezesti ca ai comenzi si ca nu poti sa le sustii, sa fii nevoit sa suni clientul si sa-i spui: “Stiti, nu mai avem produsul, au fost vandute”. Stocul se actualizeaza live la noi. Din momentul in care un client a finalizat comanda, el se scade din stoc. Dar daca pica serverele, atunci e problematic.

CDP: Cateva sfaturi pentru cumparatori?

M.A.: Cel mai important sfat este sa aiba cont deja creat. Altfel, 60% din timp il vei pierde sa-ti faci contul. Apoi, sa aleaga un singur produs si sa finalizeze comanda pentru a-l rezerva imediat. Daca il pui in cos si apoi cauti alte produse, poti avea surpriza neplacuta ca produsul respectiv sa dispara din stoc pana finalizezi comanda.