Elaborarea Strategiei Guvernamentale pentru dezvoltarea sectorului IMM, în perioada 2009-2013

Locul desfasurarii: Bucuresti

Organizator: Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri

Elaborarea Strategiei Guvernamentale pentru dezvoltarea sectorului IMM, în perioada 2009-2013

Din discursul D-lui Gabriel Rasvan Toader,

"Strategia Guvernamentala pentru dezvoltarea sectorului IMM este un amplu proiect bazat pe o gandire politica si economica impresionanta. Veti regasi in manifestul acestui proiect aspecte legate de finantare, legislatie, dificultati de implementare, studiu despre birocratie si asa mai departe.

In opinia mea, cel mai important aspect cuprins in aceasta stategie este cel legat de politica promovata in contextul Strategiei Europa 2020 care prevede trei priorităţi: dezvoltarea unei economii bazate pe cunoaştere şi inovare; promovarea unei economii mai eficiente din punct de vedere al utilizării resurselor şi promovarea unei economii cu o rată ridicată a ocupării forţei de muncă.

Prima directiva este cea mai importanta si costisitoare. De ce? Mai intai pentru ca am stabilit in mod categoric ca in Romania, IMM-urile au greutăţi în implementarea noilor tehnologii în absenţa cunosţinţelor necesare conducerii proceselor de schimbare organizaţională. Mai mult, ca sa citez mai departe din manifestul pus la dispozitia dvs, IMM-urile lucrează cu tehnologie învechită, iar în România IMM-urile sunt orientate pe domenii de activitate cu nivel tehnologic scăzut sau mediu, în afară de IMM-urile din zona high tech.

Aici, in acest domeniu al dezvoltarii unei economii bazate pe cunoaştere şi inovare apare greutatea! Chiar de la inceput! Chiar din momentul expunerii ei in spatiul public! Cum o facem? Cum le aratam oamenilor ce inseamna o economie bazata pe cunoastere? Cum ii vom stimula sa gandeasca asa mai curand decat in a se orienta spre profituri imediate? Abilităţile reduse în domeniul managementului conduc inevitabil la decizia ca strategiile asa zis “eficiente” sunt cele axate pe reducerea costurilor şi nu pe creşterea productivităţii. In aceste conditii cum implementam un asemenea mod de gandire bazat pe cunoastere in sfera antreprenoriatului?

Ei bine, nu exista un instrument economic pentru asta! Ci este unul eminamente POLITIC! De ce? Pentru ca in noua anvergura mondiala, mijlocul de productie nu este pamantul, nici resursele. Ci cunoasterea!

Alocarea de capital si munca nu mai sunt suficiente pentru o afacere rentabila! Nu trebuie sa va conving de asta, pentru ca se vede peste tot! Dar ce trebuie cu adevarat antreprenoriatului roman?! Doar doua lucruri: productivitate si inovatie! Ambele sunt atribute ale cunosterii! Fara ele suntem morti nu numai din punct de vedere economic, ci si social. Asta pentru ca schimbarile economice cauzate atat de prabusirea sistemelor de pana acum, a dat viata unor noi relatii sociale, unor noi paturi, unor noi oameni.

Europa si intreaga lume puternic industrializata se transforma. Ne-au aratat calea: cunoastere, productivitate, inovatie. Este un drum dificil pentru ca se axeaza mai mult pe o schimbare sociala decat pe modificarea unei strategii de atribuire a capitalului sau de generare de resurse materiale sau umane."

 

 

 

Despre ENLIFE MEDIA

enLife Media este o companie de consultanta si dezvoltare de platforme multimedia pentru marketing si comunicare online. In portofoliul conceptelor enLife Media se afla: www.mytraining.ro (multimedia pentru educatie si business), www.my-news.ro, (comunicare de news si evenimente),
www.my-gift.ro (advertising online) , Adobe Connect Professional – platforma de web conference, meeting virtual si evenimente si Virtual Paper – solutie de tiparitura virtuala pentru reviste, ziare, cataloage si materiale de marketing, online.

Confirmare pana la data: 25 februarie 2011

Participare: Intrare libera