MASTERCLASS 2011: Commedia dell’Arte sau cum sa spui o poveste folosindu-te de o masca (Paolo Giorgio - Italia)

Locul desfasurarii: Teatrul Fara Frontiere

Organizator: Teatrul Fara Frontiere

Masca iti modifica trupul, iti modifica modul de a gandi.

Sa porti o masca inseamna s-o asculti cum lucreaza cu tine.

Abia cand auzi ceva poti sa incepi sa te misti in spatiu.

Programul MASTERCLASS este un program de formare/specializare profesionala continua a artistilor din domeniul teatrului, inceput in 2007. Prin programul derulat in acest an, ARTA COMEDIEI, din care face parte si atelierul de clowning si melodrama sustinut de Quinn Bauriedel (SUA), Teatrul Fara Frontiere se adreseaza tinerilor actori romani si straini care doresc sa aprofundeze tehnicile teatrului de comedie prin intermediul unor metode de pregatire complementare sau alternative.

Workshop-ul propune participantilor un prim contact cu commedia dell arte. Obiectivul acestui curs este sa faciliteze studentilor folosirea mastii in mod constient. In mod special atelierul se va concentra pe studiul diferitelor modalitati fizice de initiere in acest gen si pe relatia cu publicul tipica traditiei italiene. In timpul atelierului se vor folosi masti speciale, potrivite pentru studiul acestei discipline.

Primele doua zile vor fi dedicate studiului mastii. Prin exercitii specifice studentii vor descoperi modul lor propriu de a o purta si a o trezi la viata.

Urmatoarele zile vor fi dedicate studiului textului tipic commediei dell arte numit canovaccio. Canovaccio este o mica poveste pe care actorii vor invata sa o improvizeze. Trecind printr-o serie de exercitii prestabilite, ei vor invata sa compuna o serie de povestioare in stilul commediei dell arte.

Despre TEATRUL FARA FRONTIERE

Viewpoints este o metoda bazată pe mişcare, care îi învaţă pe actori să asculte “cu tot corpul”, să recepţioneze şi să utilizeze tot ce se întâmplă în jur. Acest lucru este extrem de benefic pentru performeri, deoarece augmentează creativitatea şi abilitatea lor de a se conduce, fără să fie dependenţi de regizor, ci mai degrabă de partenerii de scenă, îi ajută să devină mai puţin preocupaţi de sine, mai mult de ceilalţi şi să creeze în colectiv.
Prin improvizaţia de tip Viewpoints poate fi creat material de lucru, prin identificarea de relaţii cu spaţiul, cu partenerii, cu povestea. Viewpoints permite explorarea şi experimentarea în profunzime a temelor şi personajelor, lucru care face interesantă această metodă de lucru şi din perspectiva regizorilor.

Confirmare pana la data: 31 august 2011

Participare: Taxa de participare