INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA
Alege impactul, alege increderea, alege Comunicatedepresa.ro! Cere o oferta personalizata pentru campanii electorale pe ziare.com, acasa.ro si comunicatedepresa.ro!Contacteaza-ne la info@comunicatedepresa.ro sau la 0374.112.675.
Profesia de comunicator – intre show si “interes public”
BUCURESTI - 19 aprilie 2006
Comunicat tip General in Media / Publicitate
Camera de Comert si Industrie a Romaniei a gazduit marti, 18 aprilie, conferintele celei de-a doua zile din cadrul Olimpiadelor Comunicarii, editia a sasea.
Prima conferinta, oferita de Tuborg Romania a avut ca obiectiv sa le raspunda participantilor la intrebarea “Cum ajungi SUPERSTAR in advertising”. In opinia lui Shachar Shaine (Tuborg Romania), primul pas trebuie sa fie convingerea clientului de utilitatea ideilor tale. Pentru asta este nevoie de abilitati de vanzare si o buna cunoastere a personalitatii clientului. In opinia lui Mihai Ciobanu (Pfizer Consumer Healthcare) pentru a avea succes, o agentie de advertising trebuie sa ii ofere clientului siguranta ca ideea lor va indeplini cel putin trei cerinte: 1) va atrage Atentia publicului tinta, 2) va face Branding pentru produs (publicul isi va aminti brand-ul pentru care este facuta reclama), si, nu in ultimul rand, va realiza o Comunicare eficienta (va transmite un singur mesaj, memorabil).
Invitati sa le ofere participantilor raspunsul la aceeasi intrebare, reprezentantii agentiilor de advertising au recunoscut ca ideea de a deveni “SUPERSTAR” este de multe ori un miraj. Alina Gavrila (Gavrila&Asociatii), cea care a realizat campania de advertising din acest an a Olimpiadelor Comunicarii, le-a descris participantilor o imagine “neromantata” a vietii de agentie, care pe langa satisfactii, implica de multe ori aspecte prozaice si lucrul sub presiunea deadline-urilor sau a exigentelor clientului. Razvan Capanescu (Ogilvy&Mather) le-a recomandat sa nu caute “tunuri” (adica o consacrare imediata) ci sa fie perseverenti si sa inteleaga ca si in acest domeniu se aplica principiul “99% transpiratie”. In plus, Marius Negrea (DDB) crede ca pentru a rezista si a avea succes in advertising trebuie sa fii tot timpul “curios ca in prima zi” si “detasat ca in ultima zi”.
Ce-a de-a doua conferinta, oferita de Ozone Laboratories, a schimbat accentul, de pe comunicarea comerciala pe cea politica. La intrebarea daca exista sau nu o “etica” a acestei comunicari au raspuns: Bogdan Olteanu (PNL), Zsolt Nagy (UDMR), Cristian Diaconescu (PSD) si Varujan Vosganian (PNL).
Una dintre concluziile dezbaterii au fost ca morala in comunicarea politica nu poate fi judecata conform unor criterii absolute, ci dupa coerenta in servirea intereselor unei anumite categorii de electorat. De asemenea, o alta idee care s-a desprins a fost aceea ca exista o ascensiune a comunicarii politice de tip populist. Reprezentantii acestui tip de comunicare reusesc sa atraga atentia mass-media si se fac mai usor intelesi de catre electorat. Invitatii au cazut de acord ca reactia mediului politic va consta in faptul ca din ce in ce mai multi politicieni vor apela la consultanti in comunicare, pentru a-si traduce mesajele pe intelesul diverselor publicuri, carora li se adreseaza.
Ultima conferinta a zilei a avut titlul “Busola unui comunicator de succes – interesul public” si a fost oferita de BRD Groupe Societe Generale. In cadrul ei au luat cuvantul Dumitru Bortun (ARRP), Dan Jurcan (Agentia pentru Strategii Guvernamentale) si Anca Gheorghe (SRR). Acestia au aratat ca un specialist in comunicare va aduce cu atat mai multa valoare clientului sau cu cat va reusi sa traduca mai bine actiunile si mesajele acestuia in termeni care tin de “interesul public”. De asemenea, pentru a fi credibil, specialistul in comunicare trebuie sa se implice in dezbaterile referitoare la acest “interes public” si sa contribuie la formarea constiintei civice a audientei.
Prezentarile tinute de vorbitori pot fi accesate pe site-ul evenimentului, la adresa: www.olimpiadelecomunicarii.ro/conferinte.