ResponsabilitateSociala.ro ii invita pe bloggeri sa evalueze cat de responsabile au fost companiile in 2007

BUCURESTI - 7 ianuarie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Autorii primului portal de internet romanesc dedicat responsabilitatii companiilor ii invita pe bloggeri, in calitate de lideri de opinie, sa evalueze initiativele sociale desfasurate de firme in 2007.

ResponsabilitateSociala.ro ii invita pe bloggeri sa evalueze cat de responsabile au fost companiile in 2007

Pentru asta, bloggerii trebuie sa raspunda la trei intrebari. Raspunsurile vor fi publicate pe site-ul ResponsabilitateSociala.ro pentru a motiva companiile sa-si imbuntatateasca strategiile de implicare in 2008.

Implicarea sociala a companiilor este un curent bine inradacinat in randurile firmelor de pe pietele occidentale. In ultimii ani si companiile din Romania au inceput sa se implice din ce in ce mai mult in viata comunitatilor in care activeaza. Resursele oferite de corporatii pentru astfel de initiative pot contribui la rezolvarea unor nevoi sociale importante, ca spre exemplu: renovarea si dotarea unitatilor de invatamant, oferirea unui adapost pentru grupuri dezavantajate sau pentru victimele unor catastrofe naturale, protejarea mediului inconjurator, amenajarea spatiilor verzi, restaurarea monumentelor istorice etc.

Companiile vor fi insa incurajate sa fie mai responsabile pe masura ce o parte din ce in ce mai mare a opiniei publice le va cere asta. Pe de o parte, in aceasta privinta, rolul formatorilor de opinie este hotarator. Pe de alta parte, ultimii ani au consacrat aparitia in spatiul public a unui nou tip de lideri de opinie. Este vorba despre bloggeri, respectiv persoane care publica pe internet articole sub forma unui jurnal. Aceste articole sunt citite de multe ori de audiente impresionante, de mii de vizitatori pe saptamana.

De aceea, autorii portalului ResponsabilitateSociala.ro ii invita pe acesti lideri de opinie sa evalueze implicarea companiilor si in aceleasi timp sa le stimuleze sa fie mai responsabile. Intrebarile la care trebuie sa raspunda bloggerii sunt:

Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?
Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?

Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?

Raspunsurile trebuie publicate pe blogurile personale pana pe data de 17 ianuarie. Pot participa toti autorii de bloguri, indiferent de profilul acestora sau de audienta.

Pe masura ce vor aparea, raspunsurile vor fi publicate si pe portalul ReponsabilitateSociala.ro. La finalul campaniei, autorii portalului vor publica si o analiza a acestor raspunsuri.

Detaliile despre campanie si legaturile catre raspunsurile bloggerilor pot fi gasite la adresa:
http://www.responsabilitatesociala.ro/bilant-2007