JYSK susține WWF-România pentru protejarea habitatelor acvatice

BUCURESTI - 26 ianuarie 2021

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Retail, CSR

JYSK va asigura finanțare pentru proiectele de asigurare a sustenabilității lucrărilor de reconstrucție ecologică de la Mahmudia

Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria si Orieta Hulea, Country Manager WWF-Romania

Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria si Orieta Hulea, Country Manager WWF-Romania

 Proiectul dezvoltat de WWF-România este un exemplu foarte bun despre cum putem reconstrui o zonă afectată de intervenția dăunătoare a omului, făcută într-o vreme în care nu ne gândeam la binele planetei. Acum știm că binele planetei este și binele nostru și că totul este interconectat. 

Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria

JYSK România se alătură eforturilor de reconstrucție ecologică depuse de WWF-România în Delta Dunării, prin demararea unui parteneriat desfășurat pe o perioadă de 3 ani. De-a lungul acestei perioade, compania scandinavă va sponsoriza activitățile ce asigură sustenabilitatea lucrărilor de reconstrucție ecologică derulate de WWF-România în zona Mahmudia, Delta Dunării.

 

Procesul de reconstrucție de la Mahmudia a transformat o suprafață de 1000 ha, din teren agricol în lac și a determinat crearea de condiții pentru refacerea biodiversității dar si oportunități  de utilizare economică sustenabilă a suprafeței de către localnici. Acum, după 5 ani de la finalizarea lucrărilor hidrotehnice, sunt necesare acțiuni de întreținere și gestionare a beneficiilor reconstrucției. Pentru următorii ani sunt esențiale acțiunile de eliminare a speciilor de plante invazive de pe uscat și din apă, de re-plantări de salcie și plop autohton, acolo unde plantele au fost compromise, precum și asigurarea condițiilor de cuibărire pentru păsări.

Zona reconstruită, fosta incintă agricolă Carasuhat, a devenit acum un lac ce poate da naștere în următorii ani la activități economice sustenabile noi, în beneficiul naturii și al comunităților locale - ecoturism, birdwatching, pesca-turism, utilizarea sustenabilă a stufului în produse meșteșugărești. Pentru ca aceste activități să poată fi realizate în comunitățile locale, WWF-România și-a propus realizarea unui model de dezvoltare socio-economică sustenabilă a zonei, acceptat de către toți factorii interesați din zonă.

„JYSK acordă atenție dezvoltării durabile de mulți ani și, ca parte a acestui demers, am ales mai multe Obiective Globale ONU asupra cărora să ne concentrăm. Trei dintre acestea sunt Clean Water and Sanitation, Decent Work and Economic Growth și Climate Action. Proiectul dezvoltat de WWF-România la Mahmudia atinge toate aceste aspecte. Este un exemplu foarte bun despre cum putem reconstrui o zonă afectată de intervenția dăunătoare a omului, făcută într-o vreme în care nu ne gândeam la binele planetei. Acum știm că binele planetei este și binele nostru și că totul este interconectat. La Mahmudia, păstrarea ariilor umede din Deltă duce la creșterea economică pentru comunitățile locale și la conservarea speciilor caracteristice Deltei. Suntem bucuroși că putem sprijini acest proiect, realizat într-o zonă cu valoare ecologică inestimabilă”, a declarat Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

„Proiectul de reconstrucție ecologică de la Mahmudia face parte din inițiativele WWF-România de protecție a apelor, prin refacerea ecosistemelor acvatice din Delta Dunării și promovarea valorilor naturale și culturale din zonă, cu scopul de a susţine dezvoltarea comunităţilor locale. Proiectele de reconstrucție ecologică sunt proiecte complexe, derulate pe termen lung şi cu costuri ridicate, drept pentru care orice implicare este binevenită. Ne bucurăm foarte mult că JYSK se implică în astfel de proiecte care aduc beneficii pentru bunăstarea şi siguranţa oamenilor prin refacerea ecosistemelor naturale”, a declarat Orieta Hulea, Country Manager WWF-România.

În urmă cu 60 de ani, mai mult de 70% din terenurile din Delta Dunării au fost transformate din bălți bogate în pește în terenuri agricole, iar această transformare antropică a dus la probleme de mediu precum inundații, secetă sau deșertificare. Ecosistemele acvatice și comunitățile locale au fost afectate de consecințele negative ale acestor transformări.

Odată pierdute zonele umede, au fost pierdute și avantajele pe care acestea le furnizează: protecția împotriva inundațiilor, apă potabilă, lemn, biomasă, oportunități de turism și recreere, și, cele două cele mai importante resurse ale Deltei Dunării, stuful și peștele. Readucerea zonei la starea ei naturală este un proces lung, care are beneficii atât pentru mediu, cât și pentru localnici.

 

Despre WWF-România

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. 

În România, WWF lucrează din anul 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, ape, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. La toate acestea se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor.

Misiunea WWF la nivel global este aceea de a stopa degradarea mediului şi de a construi un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura.

 

Despre JYSK România

JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa, cu sediul în Aarhus, Danemarca. JYSK desfășoară operațiuni în 51 de țări, are peste 26.500 de angajați și peste 2900 de magazine.

JYSK a intrat pe piața din România în 2007, odată cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Rețeaua numără în prezent 95 de magazine în România.  

În România, compania se implică în susținerea financiară a mai multor organizații non-guvernamentale care activează în domeniile mediu, social, sport și educație. Printre parteneriatele pe termen lung se numără cele cu UNICEF, Hope and Homes for Children România, Comitetul Național Paralimpic Român și Plantăm fapte bune în România.

Despre JYSK Romania SRL

JYSK GROUP îşi are rădăcinile în Scandinavia: Primul magazin s-a deschis în Danemarca în 1979. În prezent, JYSK GROUP are peste 2,900 de magazine şi 26.500 de angajaţi în 51 de ţări.
În Germania se numesc Dänisches Bettenlager - iar JYSK în restul ţărilor. JYSK GROUP doreşte să-şi facă simţită prezenţa peste tot în lume, având oferte excelente pentru fiecare. Fondatorul şi proprietarul JYSK GROUP este Lars Larsen. Cifra totală de afaceri a grupului JYSK este de 4.1 miliarde euro.