10 criterii in alegerea unui program de gestiune a afacerilor

BUCURESTI - 27 noiembrie 2015

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, IT&C, Tehnologie

Cresterile de business pot fi prognozate si realizate cu ajutorul unui sistem Enterprise Resource Planning (ERP)

10 criterii in alegerea unui program de gestiune a afacerilor

Implementarea unui sistem ERP aduce mari beneficii unei companii, asigurandu-i un avantaj competitiv si facilitand procesele de business. Pentru ca alegerea unui astfel de sistem este una strategica pentru orice organizatie, este necesara o analiza ampla si profunda. 

Specialistii au identificat cateva dintre criteriile cele mai importante care trebuie avute in vedere in achizitionarea unui sistem ERP:

1. Intocmirea unei liste cu necesitatile actuale ale companiei, punandu-se accent pe activitatile care necesita imbunatatiri, precum si definirea numarului de utilizatori si a proceselor interne.

2. Identificarea acelui sistem ERP care sa acopere toate activitatile organizatiei, de la tipul afacerii, numarul de angajati si pana la fluxurile de business. Pentru a fi siguri de alegerea facuta, demonstratia produsului trebuie sa fie inclusa ca pas obligatoriu in procesul de selectie.

3. Selectarea unui pachet optim de componente care sa acopere principalele procese de business ale organizatiei. Alegerea unei solutii perfect integrate asigura printr-o serie de functionalitati flexibile un inalt grad de personalizare si adaptare.

4. Verificarea faptului ca sistemul ERP ales respecta standardele industriei in care activeaza organizatia. Solutia selectata trebuie sa fie compatibila cu cerintele de business, dar in acelaşi timp sa ofere si posibilitatea de extindere prin alte module sau functionalitati, pentru a indeplini nevoile viitoare, generate de dezvoltarea afacerii.

5. Verificarea capacitatii solutiei informatice de a se adapta la cerintele legislative, financiare, contabile si de gestiune ale tarii in care isi desfasoara activitatea compania. Sistemul ERP selectat trebuie sa fie de la bun inceput gandit in conformitate cu toate aceste cerinte la care compania trebuie sa raspunda zilnic.

6. Verificarea comparativa a cerintelor sistemului informatic cu aparatura hardware existenta, atat pentru solutii instalate local (on premises) sau in cloud (SaaS - Software as a services).

7. Asigurarea de catre furnizor a suportului pe durata proiectului, de la faza de consultanta si implementare, pana la instruire pentru utilizatori si suport tehnic.

8. Implicarea tuturor factorilor de decizie din organizatie care sa se asigure ca produsul indeplineste elementele esentiale, necesare pentru succesul bussinesului. Alegerea unui sistem ERP trebuie sa fie privita ca o decizie de afaceri, nu ca o decizie a departamentului IT.

9. Instruirea temeinica a utilizatorilor finali, astfel incat sistemul sa fie utilizat la un nivel optim.

10. Managementul companiei trebuie sa se asigure ca produsul va fi folosit. Respingerea sistemului din diverse motive ”nu ma pricep/n-am timp de training /era mai bine inainte”, lipsa de comunicare si lipsa de sustinere a managementului amana beneficiile pe care trebuie sa le aduca sistemul informatic.

"Selectarea unui sistem ERP este un proces strategic cu un impact major asupra eficientei si productivitatii unei companii, prin urmare este recomandat sa i se acorde intreaga atentie. In companiile unde managementul a incurajat folosirea sistemului nostru informatic integrat, cresterile de performanta au fost certe, cuantificabile intr-un timp scurt. Echipa noastra de implementare acorda o atentie deosebita nu numai modului de implementare si de pregatire a utilizatorilor, dar si serviciilor de suport tehnic post-implementare - ori de cate ori intervin modificari legislative, cand este nevoie de upgrade-uri, in cazul in care se modifica numarul de useri etc. Clientii ne confirma ca dupa implementarea SIVECO Applications 2020 au inregistrat o crestere a calitatii propriilor servicii oferite, reflectata intr-o crestere a vanzarilor, o previzionare mai corecta a cash-flow-ului. Ei spun ca procedurile uzuale au fost simplificate si au o comunicare organizationala mai buna si o vizibilitate superioara in piata, fata de concurenta", declara Lacramioara Barseti, director departament SIVECO Applications, SIVECO Romania. 

Peste 1500 de clienti din Romania si din strainatate, din sectoare de activitate, precum productie, comert, utilitati, petrol si gaze, constructii, operatori portuari sau aeroportuari, firme din domeniul financiar-bancar au implementat pana in prezent sistemul ERP de la SIVECO Romania - SIVECO Applications.

Despre SIVECO Romania

SIVECO Romania dezvolta şi exporta solutii IT şi proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi spatiul Comunitatii Statelor Independente.

SIVECO Romania este specializata in executia de proiecte informatice complexe şi de mare amploare pentru educatie, sanatate, agricultura, institutii vamale, organizatii europene, firme private, institutii publice.

De-a lungul celor peste 23 de ani de existenta, compania a fost recompensata cu peste 200 de premii interne şi internationale.

Mai multe informatii despre companie şi produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro şi www.linkedin.com/company/siveco-romania.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/10-criterii-in-alegerea-unui-program-de-gestiune-a-afacerilor