SIVECO România şi ABG Ster - Projekt vor dezvolta soluţia software pentru sistemul IT al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură

BUCURESTI - 8 august 2006

Comunicat tip General in IT&C

Implementarea şi finalizarea la termenele stabilite a sistemului integrat de administraţie şi control (IACS) pentru agricultură în România reprezintă o precondiţie în aderarea României la Uniunea Europeană

Recent a fost demarat proiectul de « Dezvoltare a software-ului pentru sistemul IT al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) şi IACS ».

Licitaţia pentru contractul de achiziţie publică de servicii pentru acest proiect a fost organizată de APIA începând cu luna Martie 2006, pe baza procedurilor din Ordonanţa de Guvern nr. 60/2001.

Caietul de sarcini a fost cumpărat de peste 50 de companii din România şi din străinătate, prin care se numără şi prestigioase multinaţionale specializate în IT, precum firmele IBM, Hewlett-Packard, Oracle, BULL, Siemens, SAP, şi alţii. Dintre acestea au prezentat oferte următoarele firme şi consorţii:
ROMSYS SA (România), Consortiul SYSWARE - ALTEC SA (Grecia), Siemens AG (Austria), Consorţiul IBYKUS – THALES (Germania), Consorţiul Hewlett – Packard România SRL – HP Ungaria – HP Polonia, Consortiul INTRACOM (Grecia) - INTRAROM SA (România), Consortiul S&T ROMÂNIA – S&T Slovenia, Consorţiul SIVECO ROMÂNIA SA (România) - ABG Ster Projekt (Polonia).
Selecţia furnizorului s-a facut prin licitaţie deschisă, în baza prevederilor din urmatoarele acte normative:

1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241/11.05.2001,
aprobată prin Legea nr. 212/19.04.2002, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 331/17.05.2002, cu modificările şi completările ulterioare;

2. Hotărârea Guvernului nr. 461/2001 privind aprobarea normelor de aplicare a
Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268/24.05.2001, cu
modificările şi completările ulterioare;

3. Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrărilor publice,
transporturilor şi locuinţei, nr. 1013/06/06/2001, respectiv 873/12/06/2001
privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a
'Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei' pentru
achiziţia publică de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340/27.06.2001 ;

4. Legea nr. 346/14.07.2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681/29.07.2004.
Calificarea posibililor contractori a fost realizată de către Agenţie pe baza unui set de cerinţe referitoare la capacitatea tehnică şi capacitatea economico-financiară. Dintre ofertele prezentate, APIA a facut selecţia soluţiei câştigătoare pe baza criteriului performanţei optime tehnico-economice.
Câştigător a fost declarat consorţiul format din companiile SIVECO România (leader de consorţiu) şi ABG Ster Project (din Polonia).

Superioritatea soluţiei prezentate de consorţiul SIVECO România – ABG Ster Projekt a constat din calitatea şi cantitatea serviciilor propuse în pretul fix şi competitiv al ofertei noastre, din asumarea în intregime a cerinţelor tehnice ale beneficiarului pentru sistemul IACS şi din graficul de execuţie care ţine seama de toate priorităţile anunţate de Ministerul Agriculturii.

« Trebuie subliniat faptul pozitiv că la procesul de selecţie a participat un numar mare de jucători importanţi de pe piaţa IT – ceea ce reprezintă un semnal serios privind maturizarea acestei pieţe », declară domnul Theodor Stănescu, director de proiect din partea SIVECO România SA. « De asemenea este de remarcat interesul companiilor străine pentru acest proiect – ceea ce constituie încă o confirmare a potenţialului pe care piaţa proiectelor de IT o prezintă la nivel internaţional. Este clar că vorbim de o piaţă cu un nivel ridicat de competititivitate, cu exigenţe deosebite în ceea ce priveşte procesul de selecţie. Acest lucru este deosebit de benefic pentru calitatea soluţiei informatice adoptate de APIA. »

“Cu ajutorul sistemului IACS, fermierii polonezi au obţinut în 2004 direct, fonduri de peste 7,3 miliarde PLN – în conformitate cu planificarea făcută de guvernul polonez. Specialiştii de la ABG Ster-Project vor pune la dispoziţia SIVECO experienţa şi expertiza dobândite în Polonia, pentru a construi un proiect de succes”, declară Jadwiga Nowotnik, director Cooperare Internationala si proiecte NATO – ABG Ster-Project.

Realizarea proiectului – precondiţie în aderarea României la UE
Implementarea şi finalizarea la termenele stabilite a sistemul integrat de administrare şi control (IACS) pentru agricultură în România prin realizarea componentelor informatice (sistemul informatic al APIA si IACS) reprezintă o etapă importantă în procesul de aderare a României la Uniunea Europeană, preocupare constantă pentru Ministerul Agriculturii, Apelor şi Pădurilor şi pentru Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).
Odată cu acreditarea APIA ca agenţie de plăţi, prevederile Politicii Agricole Comune ale Uniunii Europene vor permite acordarea alocaţiilor de sprijin pentru fermieri (plăţi directe) într-un mod corect şi transparent.
Proiectul este monitorizat atent de autorităţile din România şi de la Bruxelles, fiind direct legat de unul dintre « steguleţele roşii » din raportul de ţară.
Fondul European pentru Garantare în Agricultură (FEGA) face parte din bugetul general al Comunităţii Europene. Având în vedere volumul acestui fond, care împreună cu celelalte fonduri pentru sprijinul agriculturii reprezintă aproximativ jumatate din bugetul general al UE, şi necesitatea asigurării credibilităţii PAC, este important să se implementeze sisteme adecvate prin care să se asigure că aceste fonduri sunt cheltuite într-o maniera corectă şi transparentă. Anual, atat Statele Membre cât şi Comisia Europeană, efectuează misiuni de audit şi activităţi de inspecţie. În acest context, fiecare Stat Membru trebuie să implementeze sisteme IT adecvate prin care să asigure administrarea şi controlul sprijinului financiar acordat fermierilor.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură este direct responsabilă pentru implementarea unui Sistem Integrat de Administrare şi Control care să gestioneze bugetul Politici Agricole Comune alocat României după aderare. La momentul de faţă, IACS rămâne principalul instrument de administrare şi de control al plăţilor pe fermă. În primii trei ani de lucru în România plăţile se vor face în baza unei scheme relativ simple, de plată unică pe suprafaţa – SAPS Single Area Payment System.
Plăţile către fermieri, utilizatorii parcelelor de teren agricol, se bazează pe suprafaţa de teren agricol pentru care fermierul face solicitare de sprijin, iar fermierii trebuie să indeplinească o serie de criterii specifice înainte de a primi plata solicitată.

Obiectivul proiectului – dezvoltarea software
Obiectivul contractului dintre APIA şi consortiul SIVECO România – ABG Ster Projekt este dezvoltarea software-ului pentru sistemul informatic al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi IACS.
Realizarea sistemului IT al agenţiei implică şi alte componente, precum achiziţia de echipamente informatice, de servicii de comunicaţii de date, de pregătirea datelor, care nu fac parte din acest contract. Achiziţiile de echipamente de exemplu sunt în curs, în baza unei licitaţii internaţionale finanţate din fonduri PHARE, organizată de catre Ministerul Finanţelor Publice.
Realizarea contractului pentru dezvoltarea software-ului cuprinde două faze – faza realizare şi perioada de garanţie şi sprijin tehnic. Faza de realizarea proiectului are durata de 12 luni şi este împărţită în cinci etape : analiza de sistem, proiectarea sistemului (design), dezvoltarea aplicaţiilor, testarea şi omologarea aplicaţiilor, punere în funcţiune şi implementare.
Faza a II-a cuprinde o perioadă de garanţie de un an şi o perioadă de sprijin tehnic pentru aplicaţie de încă un an de la data acceptanţei sistemului de către beneficiar.

Sistemului informatic integrat al APIA şi IACS va realiza:
- Evidenţa fermierilor, a fermelor şi a explotaţiilor agricole
- Calcularea şi autorizarea plăţilor pe fermă, inclusiv activităţile de control al calităţii şi de audit
- Executarea efectivă a plăţilor către fermieri
- Contabilizarea plăţilor – proceduri contabile standard pe baza conturilor de venituri şi cheltuieli.
Soluţia software comandată de către Agenţie cuprinde şase componente de bază, formate la rândul lor din 12 module principale.
Cele şase componente de bază sunt :
- sistemul integrat de administrare şi control (IACS)
- sistemul de indentificare a parcelelor (LPIS)
- sistemul de gestiune a schemelor de reglementare a pieţei
- sistemul de gestiune a măsurilor pentru dezvoltare rurală
- sistemul financiar-contabil
- sistemul de gestiune a documentelor
Implicaţiile proiectului – beneficii pentru fermierii români
Prin implementarea sistemului informatic integrat şi IACS, Agenţia de Plăti şi Intervenţii pentru Agricultură va deţine toate elementele materiale pentru acreditarea ca agenţie de plăţi. Astfel va fi deplin capabilă să implementeze prevederile din Politica Agricolă Comună referitoare la modalităţile de utilizare a fondurilor din Fondul European pentru Garantare în Agricultură (FEGA), care să fie cheltuite într-o manieră corectă. Aceste fonduri sunt destinate sprijinirii fermierilor români prin plăţi directe, unice pe suprafaţa de teren agricol utilizată.
De la proiectul de informatizare Agenţia asteptă realizarea mecanismelor informatice de inregistrare a cererilor de sprijin, de verificare, de aprobare a acestor cereri de sprijin şi de efectuare a plăţilor directe către fermieri.
Prin informatizarea sistemului se va asigura compatibilitatea între schemele naţionale de sprijin pentru fermieri şi între schemele de sprijin ale Uniunii Europene.
Agenţia a pus un accent deosebit şi pe îmbunătăţirea activităţii de detectare şi de control al fraudei, pe baza utilizării de instrumente sofisticate pentru stocarea şi pentru extragerea datelor care vor fi livrate prin acest contract.
Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Apelor asteaptă reduceri semnificative ale costurilor de administrare pentru acordarea sprijinului pentru fermieri prin introducerea noilor metode de lucru informatizate în cadrul APIA.
De asemenea va deveni operatională capacitatea de a monitoriza starea oricărei solicitări de sprijin la orice moment, cu timp scurt de răspuns şi maximă completitudine şi precizie – se va şti cât s-a plătit ca sprijin pentru fiecare fermier, când s-a depus solicitarea de sprijin şi pentru care terenuri agricole, care sunt criteriile de eligibilitate pentru fiecare destinatar al alocaţiilor de sprijin, în orice moment şi care este eficienţa fondurilor cheltuite.
Prin sistemul informatic vor putea fi stabilite şi urmărite acţiunile de control pe teren, acţiunile de verificare încrucişată şi verificările de conformitate. Selecţia zonelor, fermelor şi a fermierilor care vor fi controlaţi se va face pe baza unor criterii multiple, printre care selecţia aleatoare în proporţie de 20%, selecţie pe baza abaterilor inregistrate, s.a.

« Noi suntem constienţi de responsabilitatea pe care o implică un astfel de proiect, inclusiv de importanţa comunicării privind desfăşurarea lui. Referinţele SIVECO sunt excepţional de bune în domeniul proiectelor de eGovernment, fiind certificate inclusiv prin recunoaşteri internaţionale de vârf (cum sunt calificativul de „Best Practice” conferit de Comisia Europeană, distincţia eEurope Awards etc.). După cum se ştie, proiectele mari, complexe, aşa cum sunt cele de eGovernement nu pot fi realizate decat de firme mari, având un număr mare de profesionişti, foarte bine pregătiţi, cu experienţa în gestionarea de proiecte de asemenea dimensiuni. De altfel, cel mai bun semnal privind performanţele noastre în proiecte de eGovernment este interesul manifestat de ministere din mai multe ţări pentru replicarea proiectelor noastre de eLearning şi eHealth, spune domnul Stănescu”

Despre SIVECO Romania

Despre SIVECO România

Înfiintata la începutul anului 1992, SIVECO România SA este cea mai importanta firma producatoare de software din România, asigurand cea mai mare parte din volumul total al exporturilor de produse software din România în tari din Comunitatea Europeana si Statele Unite ale Americii. Între actionarii SIVECO România se numara Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors), SIVECO Netherlands B.V.
SIVECO România detine pozitii de top pe piata interna de solutii de afaceri (EAS) si de servicii IT. Adresandu-se cu precadere organizatiilor mari si mijlocii, compania ofera solutii eficiente de e-business, eLearning si e-Health.
În decursul celor 14 ani de existenta, SIVECO România si-a dobândit o solida reputatie pe piata internationala, produsele sale fiind utilizate de catre 1800 de clienti din 35 de tari care se alatura celor 450 de beneficiari interni. De asemenea, compania s-a specializat în executia de proiecte informatice majore care implica dezvoltari la cerere de solutii software accesibile prin Internet si Intranet, integrarea cu alte sisteme, distributie geografica a locatiilor de acces si numar mare de utilizatori.
SIVECO România a implementat cu succes proiecte de eGovernment în cadrul unor institutii publice importante - Ministerul Educatiei si Cercetarii din România, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Ministerul Afacerilor Externe , Casa Nationala de Asigurari pentru Sanatate, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si Autoritatea Nationala a Vamilor - si a oferit solutii performante unor companii private de referinta - PETROM, Orange, Raiffeisen Bank, Citibank, Aerostar Bacau etc.
SIVECO România SA este certificata ISO 9001:2000 de catre compania franceza AFAQ-AFNOR, cotata printre primele 5 în lume din punct de vedere al prestigiului auditului pe care îl efectueaza si are incheiate parteneriate solide cu cele mai mari companii de software (Oracle Certified Partner, Microsoft Certified Partner) si hardware (IBM Business Partner, HP Sales and Service Partner) din lume.
Compania SIVECO Romania este membra a mai multor asociatii profesionale si de afaceri din România (AmCham, CCIFER, ARIES, ATIC, ANIAP)si internationale (Asociatia Europeana pentru Tehnologia Informatiei - EITA si Information Society Technologies Advisory Group -ISTAG) si a aderat la importante initiative globale precum UNPD Global Compact si WEF Transparency.
Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitând http://siveco.ro/
SIVECO ROMANIA SA

Bd. Maresal Averescu 8-10
Corp Stefan Odobleja
Sector 1, cod 011455
Tel: +40 (21) 3181200, 3181201
Fax: +40 (21) 3181202
marketing@siveco.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/siveco-romania-si-abg-ster-projekt-vor-dezvolta-solutia-software-pentru-sistemul-it-al-agentiei-de-plati-si-interventie-pentru-agricultura