HP ii ajuta pe clienti sa reduca la jumatate timpul de implementare a solutiei HP de Management al Serviciilor IT (ITSM) si sa diminueze costurile

BUCURESTI - 27 septembrie 2005

Comunicat tip General in IT&C

HP a lansat software si servicii care ii ajuta pe clientii din firmele mari sa reduca la jumatate timpul de implementare a software-ului de gestiune a retelei si sa micsoreze costurile.

Solutia HP de Management al Serviciilor IT (ITSM) stabileste o legatura dinamica intre afacere si IT pentru a obtine informatii in timp real despre infrastructura informatica si a o controla. Pentru a ajuta companiile sa obtina o recupeare mai rapida a investitiilor cand devin furnizori de servicii IT, HP a introdus urmatoarele servicii:
•HP ITSM Express Pack for Consolidated Service Desk – care combina software HP OpenView si cele mai bune practici pentru a ajuta la reducerea costurilor IT, imbunatati agilitatea si calitatea serviciilor prin implementarea in timp record a proceselor modelului de referinta HP ITSM, bazat pe biblioteca de infrastructura IT (ITIL).
•Portofoliul de servicii HP ITSM Assessment – care ofera servicii de identificare rapida a breselor critice si furnizeaza recomandari specifice pentru a ajuta la echilibrarea elementelor cheie ale activitatii departamentului de IT.
“Deschizator de drumuri in ITSM, cu peste 10 ani de experienta, HP aduce laolalta oameni, procese si tehnologii pentru a face posibila Organizatia Adaptabila care sincronizeaza afacerea si informatica in scopul unui raspuns rapid la schimbare”, afirma Todd DeLaughter, vicepresedinte si director executiv al diviziei HP Management Software Business. “Pentru directorii departamentelor informatice care au nevoie de o modalitate rapida de implementare a proceselor ITSM standard esentiale, bazate pe ITIL, aceste oferte ii ajuta sa-si atinga obiectivele mai rapid si mai eficient cu rezultate dovedite, repetabile”.
HP ITSM Express Pack pentru service desk consolidat
Pachetul HP ITSM Express permite implementarea rapida a proceselor ITIL esentiale pentru gestiunea incidentelor, problemelor, schimbarii, configuratiei si a serviciilor. Clientii care il folosesc nu trebuie sa reinventeze definitiile responsabilitatilor, proceselor sau procedurilor.
Oferta include HP OpenView Service Desk preconfigurat, capabilitati de raportare, documentatie pentru cele mai bune practici, consultanta, implementare, precum si servicii de instruire si suport. Un alt element inglobat este o baza de date deschisa, completa si cu un inalt nivel de scalabilitate pentru gestiunea configuratiei, care este deja utilizata de peste 1000 de clienti pentru unificarea gestiunii serviciilor IT.
Un studiu IDC a demonstrat ca prin folosirea HP OpenView Service Desk(1), companiile au realizat o reducere de 41,1% a timpului pentru implementarea unei solicitari de gestiune a schimbarii.
“Simpla achizitie a software-ului de gestiune a serviciilor IT nu reprezinta o garantie a succesului. Majoritatea companiilor se confrunta cu problema implementarii gestiunii serviciilor IT”, spune Milind Govekar, vicepresedinte de cercetare la Gartner. “Furnizorii de solutii de gestiune a serviciilor IT care pot oferi cele mai bune descrieri si cunostinte privind executia activitatilor si proceselor principale de gestiune a serviciilor si pot automatiza aceste procese prin tehnologii verificate vor ajuta companiile sa depaseasca faza implementarilor de succes ale gestiunii serviciilor IT”.
Clientii care au aplicat HP ITSM Express Pack raporteaza ca timpul de obtinere a succesului este de doua-trei ori mai scurt decat in cazul abordarilor traditionale. De exemplu, compania DHL a folosit recent HP ITSM Express Pack pentru a atinge obiectivul de asigurare a coerentei service desk-ului global. DHL a finalizat implementarea ITSM pentru 4000 de profesionisti IT in 11 luni, determinand o reducere a costurilor de 20%.
“Prin implementarea unei metode de gestiune a serviciilor IT specifica afacerii, ne-am demonstrat preocuparea de a face intreaga organizatie mult mai adaptabila la crestere si schimbare”, spune Stephen McGuckin, director pentru gestiunea serviciilor IT la DHL. “Elementul central al proiectului de consolidare globala este oferta complexa a HP, care include software, servere si tehnologii de stocare precum si expertiza si implicarea practica a expertilor sai in servicii”.
“ITSM Express Pack ofera un punct valoros de referinta din care putem sa personalizam instalarea serviciilor ioko pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, a ne atinge obiectivele comerciale si reduce timpul de implementare la 3 luni de la o perioada estimata la 6 luni”, spune Sian Hodgson, director de operatiuni la ioko Managed Services. “Datorita complexitatii implementarii unei aplicatii service desk intr-un mediu de servicii administrate, unde separarea in siguranta a datelor clientului si interfetele personalizate pentru procesele clientului sunt esentiale, acest lucru a reprezentat o realizare incredibila”.
Serviciile HP ITSM Assessment
Portofoliul complet de servicii HP ITSM Assessment ofera patru nivele de evaluari, pornind de la un simplu atelier de gestiune cu orientare larga pana la o evaluare amanuntita care include mai multe interviuri fata-in-fata si discutii detaliate pentru culegerea datelor. Serviciile HP ITSM Assessment folosesc cele mai bune practici ale HP si cele existente in biblioteca ITIL, acoperite de modelul de referinta HP ITSM.
Fiecare dintre serviciile HP ITSM Assessment incepe cu aflarea si intelegerea cerintelor de afaceri ale clientului si a modului in care acestea sunt reflectate in obiectivele nivelului de servicii. Serviciul identifica apoi deficientele majore si ofera recomandarile specifice pentru a sprijini departamentul IT sa realizeze un echilibru al proceselor, personalului, infrastructurii tehnologice si parteneriatelor de suport. Serviciul ajuta de asemenea la pregatirea pentru certificarile externe, de tipul BS 15000 / ISO 20000 sau HP SP Signature.
“Focalizarea in jurul ITSM si ITIL se muta acum de la ‘ce’ la ‘cum’ si raspunsul nu este numai software”, spune Mike Rigodanzo, prim-vicepresedinte al diviziei de Servicii Tehnologice a HP. “Gestiunea serviciilor IT este o cerinta pentru demonstrarea valorii afacerii si eliminarea ineficientei. Este abordarea potrivita pentru a face cunoscute in intreaga organizatie procesele IT potrivite care folosesc tehnologia ITSM corespunzatoare intr-un anumit interval de timp”.
Portofoliul HP ITSM Assessment Services include:
•HP ITSM Quick Assessment Service
•HP ITSM Intermediate Assessment Service
•HP ITSM Comprehensive Assessment Service
•HP ITSM Custom Assessment Service
Informatii suplimentare despre solutiile HP ITSM sunt disponibile la: www.hp.com/go/managementsoftware.

(1) Un material realizat de IDC si sponsorizat de HP, cu titlul “Quantify the Business Benefit of IT Service Management” (Cuantificarea beneficiilor afacerii ca urmare a gestiunii serviciilor IT), septembrie 2004.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/image-forum/hp-ii-ajuta-pe-clienti-sa-reduca-la-jumatate-timpul-de-implementare-a-solutiei-hp-de-management-al-serviciilor-it-itsm-si-sa-diminueze-costurile