Cutia neagra a marketingului modern

BUCURESTI - 30 septembrie 2011

Comunicat tip General in Auto, Constructii, HoReCa

Thomas J. Watson, unul dintre presedintii IBM spunea:
Toate problemele lumii s-ar risipi cu usurinta, doar daca oamenii si-ar dori sa gandeasca.

Asadar, cei care nu se dau in vant dupa afaceri riscante, din dorinta de a si le proteja, devin tot mai prudenti si incep sa se intereseze despre metode de asigurare.

Design Logo Optimum Communication

Design Logo Optimum Communication

 Toate problemele lumii s-ar risipi cu usurinta, doar daca oamenii si-ar dori sa gandeasca. 

Thomas J. Watson

Afacerea ta are o cutie neagra?Cea mai intalnita expresie a oamenilor de afaceri, atunci cand vor sa porneasca una, este: Vreau sa-mi duc afacerea asta sky high!Si, chiar daca as vrea, n-as putea spune ca e rea intentia.

Insa de aici si pana la realizarea “navei purtatoare”, ar mai fi cativa pasi...De aceea motto-ul de mai sus ar trebui sa ne puna pe ganduri, din mai multe considerente:

1. Orice lucru inceput prost, sfarseste cel mai probabil prost. Prost insemnand chiar si numele firmei;

2. Daca nu ne alegem un referential bun, cum ar fi un “turn de control” responsabil, adica sfatuitori seriosi care sa ne consilieze, iarasi riscam sa nu stim incotro ne indreptam sau sa ne “ciocnim” de propriile neputinte;

3. Orice afacere pozitionata gresit, risca sa esueze din cauza dorintei de a face si arata cat mai multe si, cu siguranta ca, publicul caruia te adresezi, nu va intelege ce-i vinzi sau ce-i oferi de fapt. Si atunci cum sa te astepti ca el sa mai inteleaga si avantajele pe care le-ar avea din partea produselor sau serviciilor tale?

4. Daca obiectivele nu sunt clare si SMART, atunci oriunde ne aflam la un moment dat, inseamna ca e bine ca ne aflam chiar si acolo, nu-i asa?

5. Daca nu ne instalam “aparatura moderna de bord”, adica, printre altele si instrumente de masura si control ale “zborului”, de ultima generatie, atunci viteza de reactie va fi incetinita si prin asta inteleg ca orice fac, trebuie sa apara pe “radar”, pentru ca am inserat corect niste “senzori”...

6. Pilotii. Problema “pilotilor” este aceea ca, nestiind sa zbori, cum de esti capabil sa angajezi un pilot pentru avionul cu reactie al afacerii tale, fara a avea stiinta de a-l evalua?

 

Pai, nu ziceai ca vrei afacerea sa mearga sky high? Cum poti sa ajungi acolo fara un avion cu reactie? Si apoi, pe mana cui il dai?

 

Asadar, pentru ca visul sa ne fie implinit, pentru a nu ne dezamagi familia, prietenii si pe noi insine de fapt, atunci de unde vine superficialitatea tratarii problemelor?

 

Eu am zis asa:

Singura mea misiune este sa ma instruiesc la maximum si sa ma ingrijesc a deveni, printre altele si un brand personal. Niciodata afacerea mea nu va putea depasi nivelul meu de perceptie, pentru ca ar fi un nonsens.

In acest scop, numai ideea de a comanda de la inceput o “cutie neagra” pentru “nava” numita afacerea mea, este un lucru intelept.

 

Conceptul de Black box in managementul si marketingul oricarei afaceri este chiar un instrument indestructibil de control si, paradoxal, dar se foloseste pentru a preveni, nu pentru a diagnostica dezastrul.

 

Acum nu lua totul prea in serios, cei mai multi nu au cum sa cada si asta pentru ca nu s-au ridicat mai deloc, dar mai blogodim si noi, si ma gandeam ca o mai fi si-un miez de adevar pe undeva J...

 

Pentru a afla mai multe despre conceptul de BLACK BOX in marketing, despre carlige, tactici si strategii creative in vanzarea de servicii si produse si alte metode moderne, poti sa ne contactezi direct, poti sa citesti mereu articolele de pe Blogodeala, cum ar fi si acesta, care contine si un videoclip exemplificator:

copiaza link-ul in browser si da ENTER >>http://www.optimum-communication.ro/ro/stii-la-ce-folosesc-cutiile-negre- 

sau sa te abonezi la newsletter, pentru a sti cand lansam un alt curs de creativitate unic in Romania, din zona PR Marketing, numit: Vinde fara sa para ca vinzi.

 

Adrian Stavriu

Trainer in comunicare de marketing, PR, branding si vanzari